YokiShoki Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! Jeg har tenkt å bestille et Canon kamera på itbutikken. Grunnen til dette er at de har en pris som ingen andre klarer å nærme seg per av i dag. Jeg har lest mye dritt om itbutikken når det gjelder retur og reklamasjon, derfor er jeg litt engstelig for å bestille hos dem. Det jeg lurer på er: Hvis jeg mottar kameraet og det er feil på det fra jeg får det(DOA), eller det oppstår garantimessig feil i løpet av garantien. Kan jeg da sende det til Canon Norge, eller må kameraet sendes til Itbutikken i Danmark? Vennlig hilsen Jørgen Jonassen Lenke til kommentar
norrick Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Min lille historie: Jeg kjøpte en harddisk på itbutikken for en god stund siden som var DOA. Jeg måtte sende den inn til en norsk adresse i Oslo (?) og de måtte videresende denne til itbutikken i danmark hvor den skulle til service, de klarte ikke å reparere den så den måtte videresendes til Maxtor og der ble den liggende inntil de sendte en ny en til itbutikken som igjen skulle videresendes til meg. Hele greiene tok ca. 3 måneder og jeg skal love deg at jeg aldri handler noe mer med itbutikken igjen!!! Se selv harware.no's webshop-test så finner du ganske så mange som klager på den elendige kundebehandling/service de yter (eller rettere sagt ikke yter i det hele tatt!!!). Mit råd til deg: Sats på kundebehandling/service fremfor å spare noen kroner. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 Jeg er klar over at Itbutikken er elendige på retur av varer. Derfor hadde jeg ikke tenkt å bestille der. Men jeg mente å høre en plass at hvis et kamera fra Canon får en garantimessig feil i løpet av garantiperioden så trengs den ikke sendes til Itbutikken, men i stedet direkte til Canon Norge. Jeg mener ihvertfall å forstå det slik, men jeg er ikke like sikker på om dette gjelder hvis kameraet ankommer meg DOA. Er det noen som vet? Jeg vil helst handle med PSData, da jeg har svært god erfaring derfra, men de fører ikke Canon den dag i dag. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Ville sjekka opp det der med Canon og garanti sak greiene, men når det kommer til evt. retur er du i større kluss hos itbutikken. Du kan jo se på en konkurent som ligger noen hundre opp i pris, det bli liksom returfrist garanti polis'en din :smile: Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 Det er bare 3 nett butikker som har kameraet som jeg ønsker meg, Ixus 330. Itbutikken har det til 4862, mens neste man på lista Eurofota, har det til 5990. Det er en del forskjell det. Det er derfor jeg vurderer å ta sjansen på å bestille fra Itbutikken hvis noen hadde kunnet svart på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
cooltech Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! Her kommer et svar som kan berolige deg. Denne rutinen gjelder ALLE Canon-produkter(, men kontakt Canon for sikkerhets skyld): Sørg for at du har følgende informasjon tilgjenglig før du kontakter Canon serviceverksted vedrørende service og reparasjon: Hvilken produkttype og modell det gjelder. Feilbeskrivelse. Serienummer. Kjøpskvittering. Kontakinformasjon E-post: [email protected] Tlf.: 22 62 92 85 Fax.: 22 62 92 90 Serviceverkstedet er åpent fra kl. 08:00 - 16:00 alle hverdager. For mer informasjon besøk deres supportsider på: http://www.canon.no/ Lenke til kommentar
norrick Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Etter det jeg vet så skal man levere inn varen til rep. i det landet der det har blitt solgt og derfor må dette kameaet eventuelt sendes tilbake til Canon i Danmark. Jeg skal innrømme at det hadde vært litt OK å fått bestilt varer fra US/UK og brukt garantien i Norge :wink: Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 Normalt sett skal produktet med feil på leveres inn til butikken det er kjøpt i, men noen gir verdensgaranti, eller lignende. Dette betyr at hvis du har garanti beviset med deg så kan produktet repareres hvor som helst i verden uten noen ekstra kostnad for deg. Jeg tror Canon har en slik garanti, men jeg er ikke helt sikker. Håper at noen vet Lenke til kommentar
bruno Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-29 23:38, JoergenJonassen skrev:Normalt sett skal produktet med feil på leveres inn til butikken det er kjøpt i, men noen gir verdensgaranti, eller lignende. Dette betyr at hvis du har garanti beviset med deg så kan produktet repareres hvor som helst i verden uten noen ekstra kostnad for deg. Jeg tror Canon har en slik garanti, men jeg er ikke helt sikker. Håper at noen vet Hvis jeg ikke husker helt feil, ble dette med verdensgaranti tatt opp i forbindelse med fotoapparater for 12-15 år siden. Det kom vel da frem at dette var en garanti som ble gitt av produsenten, og siden importør/forhandler ikke fikk noe dekket av produsent, var de heller ikke forpliktet til å ta reparasjoner på garantien. Så med andre ord er verdensgaranti noe som bare eksisterer på papiret, eller _før_ du kjøper varen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå