PoWerFeeD Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg skal vannkjøle pc'en min. Er drita lei av vifter som står og durer!! 1. Prosessoren jeg skal kjøle er av typen: Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 (skal klokkes til 3.6 GHz, tenkte jeg) Noe som jeg vil tro skal gå bra, lett å overklokke med mitt HK. 2. Skjermkortet er av typen: Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR Litt mer usikker, men det skal klokkes litt iallefall, har Zalman kjøling på dette kortet nå. Men det blir opp imot 80C på inntensiv spilling. Vil tro vannkjølingen kjøler mye bedre. Her er en link til noen som har gjort det allerede: http://www.theinquirer.net/?article=14314 Så det ser jo ut som om settet passer til kortet? 3. Chipset på hovedkortet er: Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz (rett frem? en vifte mindre ) Første gang jeg skal prøve meg på vannkjøing så jeg gikk for dette settet: WaterChill CPU/VGA/Chipset-A Power Kit KT12A-L30/220v-10mm Antarctica Dual Rad Jeg vet montering ikke skal være noe problem, å etter det jeg har komt frem til ifølge dette forumet her er at 15% kjøleveske og 85% batterivann gjør susen. Å vannet må byttes hvert år? Har kjøpt ny kjølepasta fra komplett.no, som sikkert er grei nok. Har dere noen andre lure tips og triks? Lastet ned en video fra 3DGameMan som viser innstalasjonen. Ser greit ut. 4. Ellers lurer jeg bare på? Jeg har minne av denne typen. Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB REG Holder 512MB til spilling? Eller bør jeg oppgradere til 1024MB? Evt. raskere minne? Takk for alle svar.. Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Det ser bra ut dette! Men et tips fra meg er at du tar deg goood tid med "innredningen" av vannkjølingen! Husk å la vannkjølingen stå på en stund før du skruer på dataen slik at du kan se om det er lekasjer og slikt! 512MB 3200 RAM er egentlig nokk. Har selv 768 MB 3200 og holder i massevis dette! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Du blir ikke kvitt viftestøyen uansett(med mindre du kjører XXXXL radiator).. Hvertfall ikke hvis du vil klokke og fortsatt vil ha en stille PC. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Har waterchill settet du linker til, i manualen står det at du ikke skal bruke frostvæske, for det for noe i blokka til å bli øddelagt, men det følger med en 2,5cl flaske med AC fluid, denne blander du ut i 1 liter med destilert vann, ( får du kjøpt på apoteket for snaue 20 kr) Bruker det selv og har bra temps. har ikke dual rad da.. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Takk for svara! Skal ta meg god tid! Å takk for tipset om å ikkje kjøre frostveske! Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Ser egentlig ut som om du har kontroll... er det noe som er defust finner du helt sikkert ut av det når du leser gjennom manualen til kittet når du får det Annbefaler deg forresten å ikke kvitte deg med alt av vifter i kabinettet selv om du har det viktigste vannkjølt... alltid lurt med minst ett innsug (helst under eller langt nede på kabinettet slik at den kaldeste luften i rommet kommer inn) og ett utblås (øverst mulig... ommså bare den fra psu) Dette er helt sikkert noe du har tatt høyde for, men nevner det bare for å ha nevnt det.. 120mm vifter er forresten en bra ting! fjærn 80 mm'n i psu'et og stapp en 120 mm inn i toppen på den om det ikke er plass på den orginale 80mm plassen... Stillhet er konge (120 mm vifter bråker mindre enn 80 mm vifter) Gratulerer med din første vannkjøling da PoWerFeeD -mamazboy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå