Gå til innhold

Skjermen bytter oppløsning! Hva skjer?

Shaper^

Anbefalte innlegg

Jeg har et GeForce FX5950 Ultra kort som sviver for full maskin :)

Men jeg har et problem med det, hver gang jeg trykker på en *.mpg* eller en *.mpeg* fil i windows så bytter den oppløsning på skjemen til 800*600 uanz hva slags oppløsning jeg har på.

Jeg har prøvd mange drivere men fortsatt samme problem.

Til å spille av mpg/mpeg filer bruker jeg InterVideo WinDVD 4 playeren fra gainward som fulgte med skjermkortet...

Hva kan jeg gjøre for å fjerne denne forba**a byttinga av oppløsning på skjemen?

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig er det nok en instilling i programmet du bruker til å spille av med som er problemet. Nå kjenner jeg ikke til akkurat den avspilleren du bruker, men veldig mange av de bedre mediaspillerene har muligheter til å tvinge skjermen ned i oppløsning, for å nærmere matche oppløsningen på det faktiske materialet du ser på.

Mange synes nemmelig dette gir bedre kvalitet enn å f.eks. la maskinen strekke 640 pixler til 1280 pixler fordi du kjører med en høy desktop oppløsning.

Uansett så er jo dette veldig enkelt å teste. Prøv å spille av en mpg fil med et annet program. Om dette ikke git samme problemet, så er det 99,9% sikkert en instilling du har kommet borti i avspilleren, og du kan begynne å lete ;) DU har vel sikker windows media player eller en eller annen spiller du kan bruke til et slikt forsøk... Hvis ikke er det masse gratis mediaavspillere på nettet.

Lykke til!

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg kan starte programmet og velge en fil, avi fil, mpg fil osv da går det greit..

Men så fort jeg går inn på film mappa mi og maskina skal loade thumbnails så bytter den oppløsning fra 1024*768 til 800*600 og tilbake til 1024*768 og sånn går den hele tiden helt til jeg går ut av filmvinduet eller trykker "View -- Details" elns.

Dette er plagsomt...!

Lenke til kommentar

Hmmm... noen som kan anbefale noen DVD programmer som jeg kan bruke?

Jeg brukte et sånn DVD programm som jeg fikk med et ATi kort på dette skjermkortet som ikke funka på tv'n, dette WinDVD greiene funka på tven så jeg brukte det, men jeg tror det er det som bøgger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...