neXon Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Har installert terminalservicen på windows 2000 serveren. Men det er bare Administrator som klarer å logge seg inn på serveren. Hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Start > Administrative Tools > Terminal Service Configuration. Under Connections høyreklikker du på RDP-Tcp og velger Properties. Gå til permissions og legg til brukerne du ønsker skal ha tilgang til å logge på. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Om du ikke legger inn CALs for terminalserverpålogginger så er det vel max 2 samtidige brukere og bare administrator-brukere som får lov til å logge seg på.... eller hvordan var det med midlertidige lisenser igjen? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 tror det kun er 2 pålogget samtidig, ja.. men det er vel ikke noen restriksjoner for kun administratorer. Jeg har i så fall klart å logge på med vanlig bruker ved å endre instillingene jeg forklarte tidligere i tråden Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg som ikke har giddi å sjekke opp hvordan det fungerer da. Alle mine 15 terminalservere har lisenser for 100 maskiner og kommer rett opp med brukerne.... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Terminal server in administration mode = 2 brukere samtidig Terminal server in application mode = så mange brukere som du har lisenser til (og hardware). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå