PåBærtur Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Huff!!!!!!!!! Kjøpte Windows XP her om dagen, men får for svarte ikke installert det. Ikke med makt engang. Så nå er det like før jeg kaster hele dritten ut gjennom vinduet og tar fram den gamle 486en igjen. Men før jeg gjør det, kan kanskje noen hjelpe meg? Når jeg starter opp fra CD, velger jeg å installere på C:, så velger jeg å formatere først. Så lar jeg maskina jobbe en stund, og når det virker som den er ferdig, kommer denne meldingen opp: " Installere Windows XP Home Edition ----------------------------------------- Installasjonsprogrammet kan ikke angi den nødvendige informasjonen for Windows XP-konfigurasjonen. Dette indikerer en intern installasjonsfeil. Kontakt systemansvarlig. " Monterte ny harddisk og ny DVD-brenner samtidig, men har også prøvd å bruke den gamle harddisken og den gamle DVD-leseren. Samme feilmelding. Det eneste som ikke er byttet nå er hovedkort, prosessor og RAM. Kan feilen ligge der, eller er det noe annet? Hovedkortet er av typen ASUS A7V-E, prosessoren er AMD Duron 1000, RAM er 128 mb av ukjent merke. Vet jo at dette begynner å bli gammelt, men har ikke så mye penger for øyeblikket. Så nå håper jeg noen kan hjelpe en stakkar som ikke vet råd lenger. På forhånd takk. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 At ikke installasjonsprogrammet klarer å innhente nok opplysninger til å installere - kan kanskje tyde på at ikke all hardware'n i maskinen din er skikkelig koblet til. Åpne kabinettet og gå over alle kablene; IDE, sjekk at RAM sitter skikkelig i sokkelen o.sv. Hvis ikke det hjelper, så kanskje det er XP-cd' din som har fått seg en ripe. Gå tilbake til butikken hvor du kjøpte den , og be om å få byttet den... Vet jo selvsagt ikke sikkert om det er problemet ditt, men det er verd et forsøk... Lenke til kommentar
PåBærtur Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Har sjekka alle tilkoblinger, minst ti ganger, men skal sjekke en gang til når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Vel, du er nok helt på bærtur nå PåBærtur (he-he ) Neida, bare tull. men seriøst: Siden cd'n er ny, og du selv har eliminert muligheten for at det var dvd-rom eller ram det var noe galt med, så kan vi vel konkludere med at feilen ligger ett eller annet sted på, enten hovedkortet, eller annen hardware du har tilkoblet. Forsøk å koble fra alt som finnes av printere/scannere/annet ekstern hardware, så fjerner/bytter du en og en del - helt til synderen avslører seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå