bakkis Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei, Jeg skal kjøpe et skjermkort til en splitter ny maskin, og det må ikke koste mer enn 1500, helst rundt en tusenlapp. Jeg er mest opptatt av bra 2D-grafikk for jeg spiller aldri. Det er også viktig med en BRA tv-utgang. Jeg kommer sikkert til å bruke det til videoredigering en gang i framtida, og da er det kjekt å kunne se filmen på en egen tv/monitor. Har sett litt på disse, og heller mot Matrox pga 2-skjermsmuligheten: Hercules 3D Prophet 7500 64MB DDR 2xVGA AGP, ATI Radeon 7500, TV-Out, Bulk Matrox AGP Millenium G550 32MB Dual Head Skjermkort, DDR-Ram, Bulk Begge koster cirka 1100-1200 kr Er det flere alternativer? Hvordan er disse kortene når det gjelder støy? Har tenkt å bygge meg en støysvak PC. Anders Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Matrox G550 er nok ikke så dumt i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Når du ikke skal spille i det hele tatt så skal matrox være det beste kortet på 2d. Har storebroren til ati 7500 (8500) og bruker 2 skjermer på det. Er veldig fornøyd og det er vist nok samme teknologi som ligger i 7500. Tror jeg hadde gått for matrox kortet etter som du har så klar bruk av din pc. Skal du spille litt en gang i blant hadde jeg heller tatt ati kortet. En annen ting med det ati kortet er at det er laget av herklules og ikke ati selv. Det kna gi litt dårlige komponenter og lavere minnehastighet, men dette slipper du med matrox siden det er de selv som har laget kortet. Min anbefaling: Matrox kortet med dvi utganger (sjekk om du får med overganger til vga). Da kna du skifte til lcd mde dvi kontakt senere og slipper å skifte skjermkort senere. Jeg har en lcd på mitt kort og det er konge. Veldig bra bilde og det var forskjell fra analog inngang. (Husk å kjøpe en stillegående kjøler til prosessorren din. Ikke over 25 db. Seagate Barracuda IV diskene bråker også veldig lite.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå