Jonas Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hallo Driver å fikler med access her nå, men jeg har et problem: Hver gang jeg skal legge til i databasen for jeg error: Data type conversion error! Har aldri fått den før så jeg har ingen anelse om hva den betyr, eller hva jeg gjør galt .. I prosjektet har jeg et annet recordset hvor jeg legger til på samme måte, men der for jeg ingen error. Hva er galt? Det er bare "!filmnummer = txtFilmnummer.text" som blir merket. Setter jeg den nederst for jeg ingen error'er på de andre. Private Sub Command11_Click() On Error GoTo feil With rstInfo2 .AddNew !filmnummer = txtFilmnummer.text !Film = txtFilm.text !Distributør = txtDistributør.text !Pris = txtPris.text !KundeLeid = "0" !DatoLeid = "0" .Update End With lstFilmer.AddItem txtFilm.text txtFilm.text = "" txtFilmnummer.text = "" txtDistributør.text = "" txtPris.text = "" Label14.Caption = "Filmnr: " Label18.Caption = "Dato leid ut: " Label19.Caption = "Leid ut til: " Label20.Caption = "Kundenr: " Command10.Enabled = False Command12.Enabled = False Exit Sub feil: MsgBox "Alle påkrevde felter må fylles ut!", vbCritical, "Error" End Sub Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Noe om Data Type Conversion Error Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Leste litt på den og så at de nevnte "numeric" i komentaren, så jeg prøvde å skrive tall i txtFilmnummer og da funka det faktisk! Noen som vet hvordan en "!greie" kan har blitt numbers-only? Den har aldri vært det før Jeg vet jo ikke en gang hvordan man lager numbers-only i access Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Du kan jo bruke CStr, CLng, CDec o.s.v. så for du forsåvidt aldri det problemet (med mindre brukeren er en idiot, og ikke vet hva programmet er til) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå