Gå til innhold

TV-kort til PC :p ULTRABRA TV kvalitet på PC-skjerm! eller?

Anbefalte innlegg

For 2 år siden lette jeg rundt etter et tv-kort til PC-en min, slik at jeg kunne se på tv på PC-en. Den gang fant jeg ut at markedet var for tamt, og at de fleste kortene ga for dårlig billedkvalitet.

Siden den tid har det kommet masse nye kort. Mange av disse har antagelighvis også bra kvalitet(?), men hvilket i banan skal jeg velge?

Det jeg er ute etter er et kort som kan gi:

- BEST MULIG billed kvalitet (det er klart viktigst!)

- Bra og virkerlige farger

- (Noe annet jeg burde ha med her?)

Som helst ikke har:

- hakk, skurring, uklarhet, fargefeil.

- lang lagg mellom skifting av kanaler

Annet som hadde vårt deilig:

- Bra og funksjonell programmvare!

- Fjernkontroll som faktisk har noe effekt!

- Fjernkontroll med bra design :razz:

Kan noen gi meg noen råd? Erfaringer osv?

Et av kortene jeg har sett på er:

TerraTec Tv-kort PCI, Cinergy 400 TV

Stereo: http://www.terratec.net/ttdk/default.htm

Duger dette? :smile: Ser da i alle fall søtt ut.

Finnes det kort som er bedre?

Annen info, hvis skjermen har noe å si.

-Hvis det har noe å si så har bruker jeg nå en 17" ADI skjerm med et GF2 PRO ULTRA kort :razz:

- Vurderer å bytte til Eizo LCD + "DVI kort" :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-29 16:34, AlienCoke skrev:

Haupage? Aldri hørt om :razz: Har dem noen web-side? Noen norsk importører?

http://www.hauppauge.com/html/products.htm#pci

Har selv et slikt kort. Syes det er bra. Men jeg ville nok heller kjøpe en tv. Egentlig mye knot. Eneste som er bra er å captuere eller har lite plass.

http://www.softmag.no/hauppauge_wintv_usb.htm

http://www.ihandel.no/default.asp?showprod=cb11572

Lenke til kommentar

Hvis ikke du har digital parabol/kabel så kan du ikke regne med å få "bra" tv kvalitet på pc'en. tv signalet fra de fleste antenner/kabelselskaper er nemlig ikke supert, og tv skjermen er veldig dårlig sammenliknet med en pc skjerm, så det er lett å se forstyrrelser, grøt og uklarheter i bildet.

Lenke til kommentar

har ikke tv på hybelen, men bruker et pinacle PC tv pro kort. Det gir ok kvalitet på en sony G550 men kvaliteten er omtrent det samme som man får hvis man bruker en video og tv inn på asus 7700 deluxe.

Studio PCTV funker desuten fint i XP.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-29 20:04, EvilHomer skrev:

hvis du ikke kjører winXP så er ikke pinnacle sine kort så dumme (PCTV/PCTV Pro), eneste forskjellen mellom de to er at pro-versjonen har radio-tuner.

----------------------------------------------

Disse kortene virker helt fint i XP

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-29 22:31, mad_arab skrev:

Hvis ikke du har digital parabol/kabel så kan du ikke regne med å få "bra" tv kvalitet på pc'en. tv signalet fra de fleste antenner/kabelselskaper er nemlig ikke supert, og tv skjermen er veldig dårlig sammenliknet med en pc skjerm, så det er lett å se forstyrrelser, grøt og uklarheter i bildet.

Er ikke helt enig med deg der...Jeg lånte et tvkort av en kamerat for en stund siden(var et haupage kort tror jeg) og blei veldig positivt overaska over kvaliteten, både farger og bilde var veldig bra(alt er jo relativt, men i forhold til analog-tv). Jeg vil faktisk si at jeg hadde bedre bilde på pc-skjermen når jeg hadde kobla antenne til kortet, enn jeg hadde på min parabol(analog) på tv'n...

Lenke til kommentar

Jeg har Pinnacle PCTV under WinXP.

Dette fungerer greitt, men jeg ble litt skuffa over hvor mye kvaliteten taper seg når man bruker capture.

Jeg bruker Pinnacle Studio 7 til redigering, og dette skal jo være av de bedre, men likevel, dersom jeg tar opp noe fra TV, og viser det på TV'en via TV-out, så blir kvaliteten betydelig dårligere enn på et vanlig VHS-opptak. Lyden blir også mye dårligere enn når man bare ser på TV live via TV-kortet.

(Må legge til at jeg har ikke prøvd andre TV-kort, så jeg vet ikke om andre er bedre)

Intel 386DX 33MHZ

Intel 80387 Math/co-processor

8 MB RAM

Trident ISA skjermkort 256Kb

Harddisk 1: Seagate 105 MB

Harddisk 2: WD Caviar 80 MB

(Ja det var tider det...)

[ Denne Melding var redigert av: Knutinsen på 2002-05-02 09:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...