Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med to hubber?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal arrangere et lite hjemmelan snart, og i den anledning hadde jeg tenkt med å kjøpe en ny, og større hub enn den jeg har nå. Grunnene til det er: 1) den nåværende hubben støtter bare 4 personer, mens vi kommer til å være 6. 2) den nåværende hubben står i andre etasje, sammen med ruteren, mens vi skal ha lanet i kjelleren. Derfor virker det mer praktisk å legge en kabel fra den orginale hubben og ned til den andre, for så å koble opp maskinene der. Alternativet ville jo vært å bytte ut den nåværende hubben med en større, og så strekke 6 kabler opp to etasjer, men det virker svært upraktisk.

Det jeg da stusser litt på, er om nettverket og internett vil fungere når jeg har det på 2 forskjellige hubber?

I tilfellet jeg forklarte det dårlig, mekket jeg en kjapp tegning for å illustrere:

netverket.gif

Hvis det er relevant, har jeg Nextgentel bredbånd, mend netopia ruter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg da stusser litt på, er om nettverket og internett vil fungere når jeg har det på 2 forskjellige hubber?

Her jeg sitter har vi hmmm 6 eller 7, 24 og 48 ports switcher og en haug med små 8 ports switcher på nettet... og alle som får lov kommer seg på nett..

Lenke til kommentar
Samme for meg hva det er egentlig, bare det funker  :D  :yes: .

Tror du raskt forandrer mening om dere sitter 6 stk på ein hub mens dere kopierer fra hverandre. :roll:

hehe... 56k modem virker lynraskt i forhold til den hastigheten dere oppnår da.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...