LaStrada Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hei! Satt her før i dag og prøvde å hjelpe faren min med å legge inn win NT 4.0.. Problemet er det at det virker som om PS/2 porten til musa er defekt, men det haster litt med å få fiksa det! Har en mus her med USB kontakt, og så følger det med en adapter slik at den funker med PS/2 også.. Så da var spørsmålet, støtter NT 4.0 USB mus? Det står på musa at den støtter NT 4.0, men ikke om man må bruke USB eller PS/2 for at dette skal funke. Har prøvd å få start på denne musa, og mange andre med USB (trådløse og ikke trådløse), og samme med PS/2. Det siste jeg prøvde var å installere XP, slik at jeg kunne garantere meg om PS/2 porten var død eller ikke.. XP fant hvertfall ingen mus med PS/2, men den fant den når den var kobla til USB... Så jeg regner med at PS/2 porten til den pcen er DØD... Men men... Støtter NT 4.0 USB mus? Denne pcen er en IBM netfinity (heter sikkert noe mer, men jeg vet ikke noe mer) med en P3 500 mhz. Dette hovedkortet er faktisk helt nytt, sendt fra IBM, så garantien gjelder, så det er jo ikke noe problem.. Problemet er at det haster Takker for svar Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Ja det funker fint. Se om du finner en driver og installer den manuelt om mulig. Det er bare Windows 95 Rev A eller lavere som ikke støtter USB. Se forresten til at du legger inn siste Service Pack til NT 4.0 for den er viktig! Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 NT4.0 har IKKE innebygd USB støtte. Dell har utviklet en driver som virker på flere forskjellige USB chipsett. Prøv å last ned og installer denne. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Snakka med IBM i dag.. Sendte hovedkortet i dag, og vi skulle motta et nytt et i begynnelsen av neste uke. Hvis hovedkortet ikke funker da.... Men takker for svar. Prøvd å installere alle service pakkene uten at det funka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå