Artistic.Hipster Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvilken størrelse brukes på pressekort, hva trenger å stå på? har bare lyst å lage meg et for løye(i-gundrosen pressekort liksom ) Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det er vel på størrelse med EU standarden? vanlig størrelse på lommebok-kort. Så en side på nettet hvor en kunne kjøpe alle typer kort (forfalsket) som førerkort, flykort og lignende men husker ikke på adressen. Det er vel mest vanlig at kort er forseglet i plast med et eller annet hologram-logo? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Virker som dette emnet ville passet bedre på www.freakforum.nu eller lignende. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Hvorfor det? Det er da ikke ulovlig å lage sitt eget pressekort? Noen som vet størrelsen? Jeg skal jo ikke ha et piratkopiert kort, jeg vil bare lage mitt eget. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Haha, er så mange som skriver så rare svar her.. http://www.vistaprint.se/ <- billig trykkeri, de sier hvilke dimensjoner de vil ha visittkorta, er nok standard størrelse det - Det er også så billig at jeg planlegger å trykke russekorta mine der (lage egne, de vanlige er så kjedelige (det er lov det? )) Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Takk, det hjalp Nå skal jeg greie å lage meg et pressekort Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Husk for all del å få med hvilket presseforbund du er medlem i. I Norge finnes det alene tre å velge blant Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Hvilke da? Noen som kunne skrevet alt som trenger å være med? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Gandalf, et presserkort er utstedes vanligvis til medlemmer av fagforbund som organiserer journalister og/eller pressefotografer. Det kan også utstedes av arbeidsgivernes organisasjon (altså en arbeidsgiverorganisasjon for aviser, tidsskrifter e.l.). vanligvis dokumenterer altså pressekortet at innehaveren er organisert i en fagforening for journalister/fotografer - ikke nødvendigvis at vedkommende arbeider for en spesiell avis (mange jobber jo også freelance). Det er ingen lov eller forskrift som beskytter bruk av presserkot, du kan fritt utstede ditt eget. Putt inn et vakkert (????) bilde av deg selv og "avisen" du jobber for. Jeg har ikke noe presserkot selv, så jeg kan ikke hjelpe deg med detaljene. Uetisk, og muligens straffbart for alt hva jeg vet, blir det i det øyeblikket du lager ditt private presserkot med et format/størrelse, fargevalg og design som er ment å la seg forveksle med f.eks. medlemskortet til Norsk Journalistlag. Ikke gjør det, da går du over streken. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Gandalf, et presserkort er utstedes vanligvis til medlemmer av fagforbund som organiserer journalister og/eller pressefotografer. Det kan også utstedes av arbeidsgivernes organisasjon (altså en arbeidsgiverorganisasjon for aviser, tidsskrifter e.l.). vanligvis dokumenterer altså pressekortet at innehaveren er organisert i en fagforening for journalister/fotografer - ikke nødvendigvis at vedkommende arbeider for en spesiell avis (mange jobber jo også freelance). Det er ingen lov eller forskrift som beskytter bruk av presserkot, du kan fritt utstede ditt eget. Putt inn et vakkert (????) bilde av deg selv og "avisen" du jobber for. Jeg har ikke noe presserkot selv, så jeg kan ikke hjelpe deg med detaljene. Uetisk, og muligens straffbart for alt hva jeg vet, blir det i det øyeblikket du lager ditt private presserkot med et format/størrelse, fargevalg og design som er ment å la seg forveksle med f.eks. medlemskortet til Norsk Journalistlag. Ikke gjør det, da går du over streken. Dette er ment bare for gøy, så noen straff har jeg ikke spessielt lyst på Men jeg har begynt å lage noe greier nå, kanskje jeg poster det når jeg er ferdig Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Mål: 85-86 mm x 54-55 mm Da har du kredittkort størrelse. Noen lager kortene med 90 mm bredde noe som gjør de ubrukelig i holdere etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå