Gå til innhold

Spørsmål ang. retur.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal sende inn ett skjermkort og har nå fått returpapirene, og der står det følgende:

"All retur skal være pakket forsvarlig i original emballasje med alt tilbehør (kabler, driver-disketter o.l.) slik du mottok den fra oss og på en slik måte at det ikke kan oppstå skade på produsentens originale emballasje. Returpakken merkes tydelig med RETUR"

"Retur som ikke tilfredsstiller ovennevnte krav returneres eller krediteres med et betydelig lavere beløp."

"Generell kreditering av retur:

Krediteringsgrad

A Ved påvist feil 100%

B Godkjent retur hvor avsender betaler frakt 75%

C Retur med manglende emballasje/ 0-70%

tilbehør."

Må si jeg blir litt nervøs når jeg leser dette. Kortet er ca 6mnd gammelt, kabler / orginal embalasje osv er selvfølgelig kastet for lengst.. (Hvem tar vare på sånt uansett).

Får jeg nytt uansett eller kommer dette til å bli problemer?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er skjermkortet defekt, og det er produsenten sin feil, kan du kreve et nytt skjermkort. Det står i forbrukerloven. Embalasjen skal ikke spille noen rolle.

Bare husk å pakk kortet i anti-statiske poser.

Hva skal produsenten med embalasjen til et kort som er defekt?

det skal jo ikke selges videre...

Legg med eventuelle kabler og alt annet som du har og ALDRI handle fra denne web butikken igjen.

Hva heter den forresten?

Lenke til kommentar

Kablene som følger med osv har jeg dessverre ikke lenger. Da disse er av så dårlig kvalitet ga jeg de bort med en gang..

Hvilken butikk det er skal jeg komme tilbake til etter at jeg ser hva som skjer med saken. Er alt for mange som hyler og skriker uten i det hele tatt å ha vært i kontakt med nettbutikken, og dette vil jeg derfor ikke gjøre.

Jeg kan si at det er en av de større, og det er kjøpt av en bedrift, så det er mulig det er andre rettningslinjer da.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
skal også sende i retur, hvor får jeg tak i antistatiske poser =S ?

Dette får du ved å kontakte butikken du har handlet oss regner jeg med.

På komplett sine sider står det værtfall:

"MANGLER DU ANTISTATISK EMBALLASJE, GI BESKJED OM DETTE NÅR DU SØKER RETUR SÅ SENDER VI DEG DET KOSTNADSFRITT."

Lenke til kommentar

Posten selger 3M antistatiske poser.

Kjøper du via en bedrift, i gjennom f.eks Norek.no eller smg.no

er dine rettigheter som forbruker sterkt redusert. Garanti og klagefrist er mye mindre. Er ikke 100% men mener å huske at bedrifter har kun 1års retur rett i følge kjøpsloven.

All erfaring med webbutikker er viktig å få med. har du muligheten til å skrive negativt om en bedrift bør du gjøre dette. Du skåner ingen ved å la dem gå i samme felle.

Har du noe så skrik ut! Positivt / Negativt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...