Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal jeg velge?


Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei.

 

Skal du oppgradere fra 9600 XT bør du gå til noe bedre en 9800 Pro.

R9800Pro er en god del raskere enn R9600XT.. ingen dum oppgradering det.

Nettopp, dessuten får du sikkert solgt det gamle kortet til en ok pris, så mellomlegget ikke blir altfor mange hundrelapper.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at ytelsen blir 50% bedre. i 3dmark tester er R9800pro mellom 1/3 og 1/4 bedre enn 9600 XT. Hvis du skal spille mye doom 3 og Half life 2 trenger du nok et bedre skjerm kort. Men man vet jo heller ikke hvor fort PCIe kommer på banen

 

Hvis du bytter kort, hvor mye skal du ha for 9600XT kortet?

Endret av PoWit
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at ytelsen blir 50% bedre.

Nei, med AA og AF blir ytelse ofte enda bedre.. 70-80%+

 

i 3dmark tester er R9800pro mellom 1/3 og 1/4 bedre enn 9600 XT. Hvis du skal spille mye doom 3 og Half life 2 trenger du nok et bedre skjerm kort. Men man vet jo heller ikke hvor fort PCIe kommer på banen

R9800Pro holder ganske bra til Doom3 og det vil den sannsynligvis også gjøre til HL2.

Lenke til kommentar

Vel. er jeg ikke sikker men jeg får 4800 i 3Dmark og jeg har sett på tilsvarende HW som meg men med 9600 og 9800 pro og de får:

9600: litt i underkant av 4000

9800 Pro ca 6000

9800 XT ca 6500

 

Ok som sagt.. mye annet som sikkert slår inn(hvor raske disker,(hvoor lenge siden defrag av dem) Minne, CPU, HK.

 

A

Endret av warmaster
Lenke til kommentar

er vel 128 --bit--(ikke ram) minne på ditt 9600xt kort?

jeg har ett radeon 9600XT 256mb ram 128bit

har revet av den gamle propellen og montert en zalman kjøler på.

har 29 grader i kabinettet 11 vifter

og klokker det kortet til 721x619

 

edit : Core :som er 721MHz

 

Memory: 619MHz

 

slår stadig mine rekorder.

kortet tar vel kvelden snart

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at ytelsen blir 50% bedre.

Nei, med AA og AF blir ytelse ofte enda bedre.. 70-80%+

 

i 3dmark tester er R9800pro mellom 1/3 og 1/4 bedre enn 9600 XT. Hvis du skal spille mye doom 3 og Half life 2 trenger du nok et bedre skjerm kort. Men man vet jo heller ikke hvor fort PCIe kommer på banen

R9800Pro holder ganske bra til Doom3 og det vil den sannsynligvis også gjøre til HL2.

Jeg skal ikke krangle på tallene dine, men jeg må innrømme at i praksis merket jeg liten eller ingen forskjell på 9600XT og 9800Pro. Merket litt i FarCry og har ikke testet i Doom 3 men ellers merket jeg som sagt ikke så mye.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at ytelsen blir 50% bedre. i 3dmark tester er R9800pro mellom 1/3 og 1/4 bedre enn 9600 XT. Hvis du skal spille mye doom 3 og Half life 2 trenger du nok et bedre skjerm kort. Men man vet jo heller ikke hvor fort PCIe kommer på banen

 

Hvis du bytter kort, hvor mye skal du ha for 9600XT kortet?

3d mark er ikke alt...

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke krangle på tallene dine, men jeg må innrømme at i praksis merket jeg liten eller ingen forskjell på 9600XT og 9800Pro. Merket litt i FarCry og har ikke testet i Doom 3 men ellers merket jeg som sagt ikke så mye.

Hvilkne instillinger er det du pleier å kjøre med? Jeg tviler på at det var mange spill du kjørte R9600XT kortet ditt i 1280x1024 med 4xAA og 8/16xAF trilinear AF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...