Ole O Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hvordan partisjonerer og formaterer(NTFS) man disken FØR man legger inn windows 2000. Jeg har fat32 i dag.(win98) Men den vil bli slettet sammen med inholdet. Og jeg vil opprette NTFS filsystem. Men er usikker på hvilket program på win 2000 Pro OEM CD'en jeg skal bruke. Noen som har konvertert fra win98 til W2k. Det følger ikke så mye info med OEM versjonen. (ingen store hefter) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hvis du skal slette 98 samtidig, kan du bare formatere under innstallasjonen. Skal du beholde 98, må du kjøpe Partition Magic. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Du får formatert hd'ene under installasjon av win 2k, det du bør tenke på før du konverterer fra fat(32) til NTFS er at du ikke får et "sikrere" system for det. Det er anbefalt å formatere en stasjon med NTFS dersom du ønsker å øke sikkerheten, "alle" vil ha tilgang til alle filer dersom du konverter. Du kan foresten også opprette og slette partisjoner under inst. av 2k eller xp, eller du kan bruke et nyttig lite prog. som kalles partition magic hvor du kan opprette, slette og formatere de stasjonene du vil. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Det er ganske enkelt, du vil bli spurt om hvor stor del av disken du skal bruke til systempartisjon, så fikser du resten med Diskbehandleren etter at windows er innstalert. Du må jo seff. boote med cd'en. Dette funker helt ypperlig. Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 Takker. Får prøve å gjøre alt etter boka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå