Acey Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har fått et kjedelig problem med min nye harddisk. Kjøpte meg en ny disk på 200gb, og denne så ut til å fungere fint i en uke eller så. Problemet kom da jeg fyllte den opp til randen, da mente windows at den ikke var formatert.. Har en egen partisjon på 10gb som fortsatt virker, så disken er ok tror jeg. Har hørt at noen maskiner ikke støtter harddisker over en viss størrelse, stemmer dette? Og hva kan evt gjøres? Til slutt lurer jeg på om det er mulig å få tilbake dataene på denne disken, eller er de gått tapt uansett? Håper på svar! Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Størrelsen på harddisken skal ikke ha noe å si. De fleste harddiskprodusenter har et rogramm som sjekker for feil på disken og retter opp disse. Disse finner du på produsentens hjemmeside. Hvis dataene er veldig viktige anbefaler jeg å kjøpe en ekstra harddisk og flytte dataene over på den før du kjører diagnose verktøy da disse KAN skade dataene. Det at OS partisjonen virker behøver ikke å bety at harddisken er iorden. Kjør diagnose og lykke til Endret 9. august 2004 av cremaster Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) legg inn service pack 1 til windows xp så skjer det ikke igjen. hvis du vil ha tilbake informasjonen som lå på partisjonen som er borte kan du bruke f.eks getdataback som er et software program for det. du trenger da en harddisk til som har minst like mye plass som det du skal restore (190Gb?). Er viktig du ikke begynner å partisjonere/formatere de andre partisjonene som har forsvunnet på nytt før du har hentet den informasjonen du vil ha, bli nemmelig mindre og mindre sjanse for å få tilbake noe informasjon siden når du skriver noe ny informsjon oppå det gamle sliter du, ganske logisk egentlig. Endret 9. august 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) mener å huske at jeg bare lastet ned en liten fil i en eller annen sammenheng og så fant jeg alt igjen, søk litt rundt, det er ikke noe som er borte, sjekk hd produsentens sider Endret 9. august 2004 av Sir. Roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå