Gå til innhold

Bordet knakk, PCen datt....


Anbefalte innlegg

Glemte en ting i stad. Ta for sikkerhets skyld kopi av viktige filer. Selv om du ikke merker noe enda, kan diskene ha fått seg en smell. Sto maskinen på da det smalt?

Ja, den sto på. Sto fortsatt å durte som vanlig da jeg kom inn. Dro ut strømkabelen med en gang, åpnet den og sjekket alle skruer og ledninger. Kabelen te den ene disken datt ut, men PCen virker ok. Min bror e vekkreist, så har ikke testet den skikkelig endå.

 

Det var mye ledninger og sånt drit på siden så den landet litt mykt, tror eg. Men ska se om vi får backet up en del viktige ting så snart DVDbrenneren e tilbake i huset.

 

Btw, skrivebordet er kjøpt på Binders (av alle steder..). Lurer på om jeg ska sende en mail med bildene til dem... :D Har de noe erstatningsansvar dersom det skulle vise seg at de to diskene ikke har tålt smellen??

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de ikke har satt no informasjon om maksvekt på den hylla, så kan det kanskje være aktuelt.

Vet at på f.eks TV-bord og TV-oppheng står det nesten alltid uten unntak en maksvekt som produsenten garanterer at produktet skal tåle.

 

Den PC'en er vel ganske normal. Med mindre du har kompressor og masse dritt inni, burde den hyllen tåle det.

 

Men som jeg og en annen har nevnt. Til dere som har samme eller et tilsvarende bord, dere kan unngå dette med å sette en ekstra brakett f.eks øverst på den platen som går opp bak PC'en.

Lenke til kommentar

kondolerer :( (selv om den tilsynelatende har overlevd)... kjedelig når sånt skjer.

 

Hadde vært litt morro om du hadde tegnet opp noen krittmerker på gulvet der PCn hadde stått og postet bildene... det var den feelingen jeg fikk av å se bildene -> "crime scene"

Lenke til kommentar
Her er mitt databord, stor flate med solide ben, thats it, kabinettet får klare seg på gulvet. Link til mitt IKEA bord

Dæven samma bord som har fått min oppmerksomhet de siste tre dagene, uavhengig av denne tråden forøverig da jeg fant den i dag. Men tilbake til bordet: Hva synes du om det? Hvilken utgave har du? Du kan jo tilpasse det selv (hehe tilpasse... legge til eller ta vekk en og annen plate...)? Har et egentlig fint og greit hjørne skrivebord fra Skeidar men som jeg ikke finner igjen på siden deres, men vil ha noe nytt, et stoort bord med masse plass til høyre og venstre.

Lenke til kommentar
Til CannibalCorpse.

Har selv det bordet der, hjørneversjonen med skråe bein.

Knall solid, men sabla stort. Så jeg skal anskaffe meg en mindre pult til stua og heller flytte dette beistet inn på soverommet.

Hehe ja det var stort det jeg så på og :thumbup: ! Men godt det... om du har plass! Selv har jeg nesten ikke plass til alt utstyret jeg har til datan (ikke oppført under hardwarelisten) på dette jeg har nå. Hm, ok litt mye rot kanskje :blush: ...

Fint å høre det var solid, tenkte på den utgaven med T-ben. Fint med den kabinetthylla med hjul som ser LITT mer solid ut enn hylla til broren til Trådstarter :p

Lenke til kommentar

Databord som dette er jeg generelt negativ til, skjermen blir veldig høy. Det mest behaglig for nakken er å se ned.

 

Ofte blir tastautret så lavt at det presser mot lårene.

 

En tredje ting; hvorfor kan ikke kabinettet få lov til å stå i fred på gulvet?

Du har rett, men det er ikke anbefalt å se ned i alt for lange perioder. Du bør endre vinkel en gang i blant.

Ikke far med usannheter. Ergonomiske betraktninger tilsier at en skal sitte med hodet i normal posisjon og heller med hodet noe ned enn opp. 15° grader er anbefalt såvidt jeg husker. En slik posisjon gir minst stress på nakke. Vinkel skal ikke endres når du har funnet ideell hodeposisjon. Synd å si er det de færreste billige skrivepultene som tilfredsstiller normalkrav til en dataarbeidsplass.

Lenke til kommentar

:yes: IKEA er jo barnearbeid.

 

Men du som bruke burde jo ha skjønt at en PC ikke veier noen gram..

 

Burde nok ha insett at dette kom til å skje.. :(

 

Man lærer jo av feilen, og har selv kjøpt IKEA møbler for data, men har nok gjort visse modifikasjoner, og de står der den dag i dag....

 

Billig var det også..... (499,-) :)

Lenke til kommentar
:yes: IKEA er jo barnearbeid.

 

Men du som bruke burde jo ha skjønt at en PC ikke veier noen gram..

 

Burde nok ha insett at dette kom til å skje.. :(

 

Man lærer jo av feilen, og har selv kjøpt IKEA møbler for data, men har nok gjort visse modifikasjoner, og de står der den dag i dag....

 

Billig var det også..... (499,-) :)

Var nå min bror sin PC, så var ikke meg som har plassert den der :!: . Har min PC godt plantet på gulvet, jeg.

 

Men det viste seg at bordet er nokken år gammel, og da veide nok PCene ikke så mye. PCen funker helt fint den, så hele episoden fikk en lykkelig slutt :thumbup: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...