brsseb Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Sitter og ser på TV då eg hører et fryktelig brak fra min bror sitt rom. Går opp og ser at den lille hyllen som PCen står på har knekt og maskinen tippet over. Heldigvis gikk den fortsatt og ser ikke ut til å ha fått varige men. Kun en løs IDEkabel så langt. Får håpe at diskene ikke har fått noen langtidsskader... Skikkelig IKEA-kvalitet :!: PCen står der og durer 24/7 uten at noen har gjort noe iforkant. PCen er en vanlig hjemmePC uten noe ekstra tyngde. La inn en ny harddisk for noen uker siden, kanskje det gjorde det endelige utslaget ? Syns det er greit å melde fra om sånt da det nok er mange som har PCen sin på en sånn liten hylle på siden av skrivebordet. Dere bør nok sette noe ekstra under for å støtte opp. Endret 9. august 2004 av brsseb Lenke til kommentar
frustata Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Sikker på at det er IKEA? Alle IKEA-greier som jeg har vært borti har hatt runde "skruefester" i metall på alle hylleplater som bolter/skruer festes i. Det så uansett utrolig spinkelt ut med de to skruene som skulle holde hylleplaten som PC'en stod på. Håper det gikk bra med PC'en ihvertfall. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Tror det er IKEA, må spørre min bror. Ja, det virket veldig spinkelt. Og IKEA har alltid noen runde treplugger i tillegg til skruene. Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det er kvalitet på materiale såm telles. hehe. IKEA e kjent får det. hehe Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Ligner mere på en Skeidar-pult som jeg faktisk var nær ved å kjøpe en gang. http://www.skeidar.no/sk_visprodukt.asp?I=...&Type=0&Search= Lenke til kommentar
toretors Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Tror heller det er skeidar ja. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 haha! den er sur Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hehehehe, bra det gikk bra med pc'en da ! Men det skrivebordet der det var skikkelig dårlig kvalitet ! Bare 2 små skruer som holder det bordet oppe Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Lurer på hvor mye den hylla er designet for å tåle. En ekstra skrue på den bakplaten eller en brakett der ville hjulpet betraktelig. Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Mye av det man kjøper på IKEA idag har faktisk høyere kvalitet enn det du finner på Skeidar, Bohus osv. Var nettopp og sjekket forskjellige kjøkkenløsninger rundt omkring. Flere av de DYRE kjøkkenløsningene vi så på var identiske med IKEA's, bare til flere tusen kr mer. Forskjellen på en av de dyreste løsningene og IKEA's, var et lite merke man så på siden av skuffene. Samlet var prisforskjellen 23.000 kr. Gjett hvilken som ble valgt Endret 9. august 2004 av covah Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 jeg har det bordet. min pc skal ikke stå på noe av slik kvalitet. isåfall skal den boltes til et panzer-bord det er skeidar ja. Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Må bare skyte inn en ting angående møbler her. Det er jo ikke så forferdelig rart at hylla knakk hvis det var beregnet på en eller annen standard PC fra 2000 e.l., eller at kabinettet som nå stod der i det store og det hele veide alt for mye ifht. til oppgitt bæreevne. Og så ser jeg noen skriver at Ikea har bedre møbler enn Skeidar, og der må jeg bare si meg helt enig. Fikk i dag et bord som så veldig fint ut på Skeidar - og som jeg trodde var en komplett sak, ferdig montert - som måtte skrus sammen. Greit nok. MEN, det skulle skrus 32 skruer inn i bordplatene (et stort, med et mindre under) - vinkelrett OG UTEN SKRUEHULL! Da ble jeg oppgitt altså. Takk someone for butikker som "Tiern" og "Max20" med billige verktøy til ufrivillige montører. Ikea sine møbler (vi kjøpte nylig inn to ulike skrivepulter, TV-benk og hylle, m.m.) var bam-bam-bam, ferdig med umbraco og/eller skruer. Takke meg til Ikea, som det dessverre er for få av her til lands. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Enig ! IKEA er både bra og billig EDIT: ... og enkelt ! Endret 9. august 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg hadde noe lignende, merket at pcen helte mer og mer ut til siden Men løste det ved å fjerne hele platen og sette pcen på gulvet Funker som bare det... Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg hadde noe lignende, merket at pcen helte mer og mer ut til siden Men løste det ved å fjerne hele platen og sette pcen på gulvet Funker som bare det... ja pc i dag er for dyre til billige hasard løsninger så ja pc min stå på gulvet ja, er billigst i lengden det ja hehe Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Farlig med sånne bord Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Jeg kjenner igjen sponet og de skruene. Om det ikke er IKEA, bruker de ihvertfall samme materialet. Jeg så utrolig mye dårlig kvalitet i møblene deres, MEN - de har begynt å skjerpe seg, etter så mange år! De dyrere møblene, som allerede nevnt i tråden før dette, har bedre kvalitet. Kan du f.eks. hoste opp rundt 4 høvdinger for et stuebord, får du et som er bunnsolid i tykk heltre. Samme med andre møbler, men de KOSTER, og da kan du like gjerne gå et annet sted. Mitt tips: Send de bildene til IKEA når du får klarlagt at de laget det bordet. Det vil i det minste kunne få dem til å se litt mer på den elendige sponplatekvaliteten på de billige møblene. Jeg mistet helt lysten til å noensinne shoppe IKEA igjen, anyways, rabatt eller ikke. Jeg sitter ved et IKEA bord nå, de med solid firkantramme i metall. Er ikke jeg som kjøpte det da.. Har sett noen løsninger Skeidar har, bl.a. Store kontorbord løsninger som kan bygges ut fra et hjørne. Slike ting liker jeg Synd a jeg har for liten plass til det EDIT: Er den fargen på veggen virkelig så gyselig, eller er det kameraet som gjør det? Endret 10. august 2004 av Hidden Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 HAr en billig Bohus-pult med liknende plate for PC. Siden jeg har Chieftech stålkabinett som er proppfullt bestemte jeg meg for ikke engang å prøve den der jallagreia Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Dama har nøyaktig det samma bordet, og hu har aldri satt pcen på den lille utveksten der, fordi hu syntes den var altfor svak.. Ser ut som hu hadde rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå