Gå til innhold

Bordet knakk, PCen datt....

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på TV då eg hører et fryktelig brak fra min bror sitt rom. Går opp og ser at den lille hyllen som PCen står på har knekt og maskinen tippet over. Heldigvis gikk den fortsatt og ser ikke ut til å ha fått varige men. Kun en løs IDEkabel så langt. Får håpe at diskene ikke har fått noen langtidsskader...

p1.JPG

p2.JPG

Skikkelig IKEA-kvalitet :!:

p3.JPG

PCen står der og durer 24/7 uten at noen har gjort noe iforkant. PCen er en vanlig hjemmePC uten noe ekstra tyngde. La inn en ny harddisk for noen uker siden, kanskje det gjorde det endelige utslaget :p?

Syns det er greit å melde fra om sånt da det nok er mange som har PCen sin på en sånn liten hylle på siden av skrivebordet. Dere bør nok sette noe ekstra under for å støtte opp.

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det er IKEA? Alle IKEA-greier som jeg har vært borti har hatt runde "skruefester" i metall på alle hylleplater som bolter/skruer festes i.

Det så uansett utrolig spinkelt ut med de to skruene som skulle holde hylleplaten som PC'en stod på. Håper det gikk bra med PC'en ihvertfall.

Lenke til kommentar

Mye av det man kjøper på IKEA idag har faktisk høyere kvalitet enn det du finner på Skeidar, Bohus osv. Var nettopp og sjekket forskjellige kjøkkenløsninger rundt omkring. Flere av de DYRE kjøkkenløsningene vi så på var identiske med IKEA's, bare til flere tusen kr mer. Forskjellen på en av de dyreste løsningene og IKEA's, var et lite merke man så på siden av skuffene. Samlet var prisforskjellen 23.000 kr. Gjett hvilken som ble valgt :)

Endret av covah
Lenke til kommentar

Må bare skyte inn en ting angående møbler her. Det er jo ikke så forferdelig rart at hylla knakk hvis det var beregnet på en eller annen standard PC fra 2000 e.l., eller at kabinettet som nå stod der i det store og det hele veide alt for mye ifht. til oppgitt bæreevne.

Og så ser jeg noen skriver at Ikea har bedre møbler enn Skeidar, og der må jeg bare si meg helt enig. Fikk i dag et bord som så veldig fint ut på Skeidar - og som jeg trodde var en komplett sak, ferdig montert - som måtte skrus sammen. Greit nok. MEN, det skulle skrus 32 skruer inn i bordplatene (et stort, med et mindre under) - vinkelrett OG UTEN SKRUEHULL! Da ble jeg oppgitt altså. Takk someone for butikker som "Tiern" og "Max20" med billige verktøy til ufrivillige montører.

Ikea sine møbler (vi kjøpte nylig inn to ulike skrivepulter, TV-benk og hylle, m.m.) var bam-bam-bam, ferdig med umbraco og/eller skruer. Takke meg til Ikea, som det dessverre er for få av her til lands.

Lenke til kommentar
Jeg hadde noe lignende, merket at pcen helte mer og mer ut til siden :p Men løste det ved å fjerne hele platen og sette pcen på gulvet :D Funker som bare det...

ja pc i dag er for dyre til billige hasard løsninger så ja pc min stå på gulvet ja, er billigst i lengden det ja hehe :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjenner igjen sponet og de skruene. Om det ikke er IKEA, bruker de ihvertfall samme materialet. Jeg så utrolig mye dårlig kvalitet i møblene deres, MEN - de har begynt å skjerpe seg, etter så mange år! De dyrere møblene, som allerede nevnt i tråden før dette, har bedre kvalitet.

Kan du f.eks. hoste opp rundt 4 høvdinger for et stuebord, får du et som er bunnsolid i tykk heltre. Samme med andre møbler, men de KOSTER, og da kan du like gjerne gå et annet sted.

Mitt tips: Send de bildene til IKEA når du får klarlagt at de laget det bordet. Det vil i det minste kunne få dem til å se litt mer på den elendige sponplatekvaliteten på de billige møblene.

Jeg mistet helt lysten til å noensinne shoppe IKEA igjen, anyways, rabatt eller ikke. Jeg sitter ved et IKEA bord nå, de med solid firkantramme i metall. Er ikke jeg som kjøpte det da..

Har sett noen løsninger Skeidar har, bl.a. Store kontorbord løsninger som kan bygges ut fra et hjørne. Slike ting liker jeg :w00t: Synd a jeg har for liten plass til det :ohmy:

EDIT: Er den fargen på veggen virkelig så gyselig, eller er det kameraet som gjør det? :whistle:

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...