Thel Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hei, fikk nettopp den ukentlige mailen fra netshop med ukens tilbud, og ser plutselig den flotte e-yama skjermen der, til en pris av 2999 kr, er ikke dette veldig mye for pengene? Satt og leste testen av den her på hw, og Eneste minuset med denne skjermen er vell egentlig at den ikke har DVI? Men da må man jo opp over 1000kr i pris, så da er jo denne skjermen topp for folk som vil ha en god 17" lcd til veldig god pris! Noen som har tenkt å bestille? H.kon Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hva er DVI godt for? Akkurat her er jeg nok litt grønn, ja .... Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Hva er DVI godt for? DVI er for å koble sammen med et grafikkort som også har DVI-støtte. Det er en annen kabel man må ha for å koble dem sammen. Vitsen er at informasjon sendes fra PC til skjerm rent digital, istedenfor at PC'en konverterer til analog, sender så analoge signaler over kabel, der skjerm mottar dem og konverterer tilbake til digitalt. I noen tilfeller kan man lett merke forskjellen i kvalitet på skjermbildet. I tillegg slipper man autojustering (eller manuell) for å sentrere skjermbildet, noe som ikke alltid er en like hyggelig opplevelse. Nesten alle skjermkort i dag følger med en DVI-kontakt. Endret 9. august 2004 av joebush Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 For å si det enkelt, du får et skarpere bilde med DVI. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Her er det veldig fristende å berre sei: "LØP OG KJØP" eller rettare sagt trykk i vei og kjøp. Minuset var at den ikkje hadde DVI inngang (digital inngang for dei uinnvidde i LCDens verden) Samt at den ikkje takla uoptimale oppløysningar svært dårleg. Men den fekk anbefalt og den prisen er det ikkje så mange skjermer som har fått i frå oss i LCD test gjengen. Anbefales er topp skjermen blant den typen, mens menst for pengene, er akkurat det som tittelen seier. Og denne har Anbefalt merket frå oss. Rekner med at dahle og enden kjem med sine anbefalinger i morgon tidleg når dei våkner. mvh JanEirik LCD tester @hw Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvilke oppløsninger er det optimale? Ser for meg at jeg kun ville brukt 1280*1024, er denne optimal? Frister enormt med en slik skjerm nå... Og tre tusen er vel ikke noe å klage over, bortsett fra at det er masse annet som og står på ønskelisten... Lenke til kommentar
Thel Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Ja, 1280x1024 er den optimale på alle 17" lcd'er.. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 F asså...!! Og jeg som nettopp har skrotet vekk 3000 på en Benq FP767 v2!!! (som var ukens tilbud på komplett for ett par uker siden...) Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hører jeg noen si dual? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hører jeg noen si dual? Det var meg! Takker for tipset H.kon, har vært litt lysten på en skjerm til uten at økonomien er helt på topp... Eneste er at jeg tror det er noe galt med DVI-porten på min eksisterende skjerm eller på skjermkortet Lenke til kommentar
Thel Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Hehe, er det noen brukere her på forumet som har erfaringer med denne skjermen? Vurderer denne=) Virker som en topp skjerm! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg ser bare 2 grunner til ikke å bite på dette tilbudet: -skjermen er ikke sort -neste uke kommer det sikkert enda bedre tilbud, det er jo overproduksjon av LCD nå. Robert- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Tror det tar mer en en uke før det slår inn Lenke til kommentar
perfect_s Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hjelper det da å bruke en overgang fra vanlig til DVI? Blir det noe bedre bilde? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hæ? Skjønner ikke hva du mener... ... minner om at dette er en gammel tråd... har denne monitoren selv og er missfornøyd. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 I ren nysgjerrighet, hva er du misfornøyd med? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ta heller å lag en ny post med info om hvorfor du er misfornøyd en å vekke liv i min 4 måneder gamle tråd, denne handler om tilbudet som var da;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå