Kaarekork Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hai, hadde satt umåtelig pris på litt hjelp!! Har nettopp kjøpt ny pc fra komplett. Når jeg installerte w2000 etter at den var satt sammen skjedde det mye rart. Først hadde den problemer med å partisjonere harddisken, pcen skrudde seg plutselig av under denne prosessen og lagde pipelyder. Fikk ordna dette på et vis, altså det skjedde ikke igjen. Når jeg kom videre i installasjonen kom det etterhvert en blå skjerm som sa noe om at det fysiske minnet ble dumpet. Etter dette tenkte jeg at det var noe med rammen, og jeg tok ut en av dem. Det samme skjedde igjen da det bare var en brikke der, og det skjedde flere ganger (bytta litt plass på brikken og sånt). Jeg kom litt lengre i installasjon hver gang før blåskjermen dukka opp. Til slutt kom jeg igjennom installasjonen og skulle starte w2000 for første gang. Jeg kom da direkte til innloggingsvinduet, uten at jeg hadde fått mulighet til å bestemme administrator og passord.. Resultatet ble da at jeg ikke får logga meg inn, fordi jeg ikke har et passord jeg aldri har lagt inn! Sånn er det nå. Jeg lurer fælt på om det kan være noe galt med ram-brikkene eller hva det kan være. SKjønner at noe her kan virke litt vagt, men er ingen ekspert. Hvis noen kan hjelpe så bare spør så skal jeg prøve å svare specs: AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Abit NF7-S2 socket A S-ATA hovedkort 2 stk. TwinMos PC3200 DDR-DIMM 512mb Maxtor DiamondMax Plus 9 160gb S-ATA Geforce FX5900XT 128mb ddr Håper virkelig noen kan hjelpe meg litt!! PÅ forhånd Takk!! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvilket kabinett (PSU)? Finnes prg. for å sjekke minnet (memtest86) http://www.memtest86.com/ Overrasker meg ikke dersom det er Q-tec.... Lenke til kommentar
Kaarekork Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Det er et qtec kabinett ja. Men jeg fant ut av det. Prøvde å installere fra bunnen av ENDA en gang og da dukket det opp valg jeg ikke fikk før.. Som feks passord etc. Men takk for hjelpa.. Er qtec dårlige greier eller? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det er et qtec kabinett ja. Men jeg fant ut av det. Prøvde å installere fra bunnen av ENDA en gang og da dukket det opp valg jeg ikke fikk før.. Som feks passord etc. Men takk for hjelpa.. Er qtec dårlige greier eller? Om Q-Tec er dårlig :!: søk litt på forumet om Q-Tec så finner du fort ut hva folk syntes om det osv zzzz|hauer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå