Gå til innhold

Doom3 i Sp2 windows xp?

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag fått min kopi av doom3, så det første jeg gjore var å ta en fresh install av windows med sp2 final.. Så installerte jeg chipset drivere og skjermkort driveren. Så var det doom3 sinn tur.

Og da oppsto selfølgelig problemene..

For det første var bildet litt skurrete akuratt som om det var en blur i bildet, litt ekkelt men man skal se nøye og bevege musa godt for at man merker det.

Men når jeg kommer til loading nr 2 det er da de store problemene oppstår. Mitt i loadinga så hopper den ut i doom3 menyen. Den som man har når man starter spillet. Jeg ble litt sur, men prøvde igjen. da jeg hadde spilt ca 30 sek så kommer det opp windows feilrapport og spillet har klikket. :(

Hva er galt? Og går det an og fikse dette?

Amd 2400 mobile 35w, klokket til 3200+ med 200fsb.

1gb geil ram.

6800gt uklokket.

Prosessoren tåler mye mer, men det er varmt her inne :) Overstiger ikke 45 grader load @ 1.65vcore.

Har også masse kabinett vifter og slikt.

Hjelp meg folkens! Vill spille nå! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å teste installerte jeg 3dmark 03 og alt virket normalt der. Kjørte det 2 ganger med agp capture size 64mb, innstilles i bios.. Så bare for å teste en tredje gang kjørte jeg med agp aperture size 128. Da klillet det og jeg fikk windows feil melding. :hmm:

Har også testet å gi 1.7 i volt til cpu-en.. Tviler på at det er den som svikter, men vet ikke helt her.

Endret av defzx
Lenke til kommentar
Syns huske at det ble sagt at Doom tar i bruk transistorer på skjermkort som ingen andre spill bruker. Prøv derfor å klokke ned.

Men jeg har jo ikke klokket kortet jo! Skal prøve å klokke det litt bare for å se.

Lenke til kommentar

Fanken! Nå funker det som bare det her! Stilte ned fsb-en til 190.. Men faen hvorfor lar den meg ikke ha 200fsb? Hadde fint 200fsb når jeg bare hadde 512mb ram, men nå som jeg har 1gb og kjører de i daul Lar den meg ikke ha 200 fsb :(

Må si doom3 grafikken var digg.. Men jeg tørr ikke spille nå på natta :blush:

Lenke til kommentar

Doom stresser vel maskinen mer enn noe annet til dags dato, så derfor er det kun i dette spillet du får trøbbel. Skal jeg tippe vil du nok ha samme problem i flere nyere spill frem igjennom. Halflife 2, Stalker osv...

Lenke til kommentar
Doom stresser vel maskinen mer enn noe annet til dags dato, så derfor er det kun i dette spillet du får trøbbel. Skal jeg tippe vil du nok ha samme problem i flere nyere spill frem igjennom. Halflife 2, Stalker osv...

Nja ikke vær så sikkert på det. Fikk jo samme feilen i 3dmark og i strategi spillet empire earth. Tror det er varmen som gjør det. Selfølgelig krever nye spill mer, men de kan jo ikke ta mer enn jeg har.. Så la oss si jeg får 500 fps i cs så blir kortet like varmt som om jeg får 50 i doom3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...