MailMan13 Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg satt forleden dag hjemme hos min far og skulle ordne internett-oppkobling. Installerte Win XP på norsk og kom frem til Frisurf cd'en etterhvert... Satt inn cd'en og installasjons-programmet begynte, da lå jeg plutslig merke til at det står "installerer NT-Service Pack" over den lille blå streken, etter en del minutter får jeg melding om at en eller annen .dll mangler og reboot. Den samme skjermen kommer opp etterpå og "Konfigurerer Internett Explorer" i 5-6 min med ny reboot. Så skal man liksom bli koblet opp mot registreringserveren til Telenor, men hva skjer da? Jo, programmet har ikke opprettet noen tilkobling og jeg sitter igjen med en halveis installert NT-Servicepack og et skakk-kjørt register. Det hele ender med at jeg finner frem en 2 år gammel Tele2 cd og lager en oppkobling med det som står i signup.isp filen, det hele tar ca 24 sek. Er det noen som vet hva denne Telenor greien gjør som krever 20 min 2-3 rebooter for å gjøre noe som tar 24 sek manuelt?!? Mulig dette burde vært plassert i søppel, jeg blir bare så grusomt provosert når man vet at en systemutvikler har sittet med en såpass elementær oppgave og likevel har klart å lage et fullstendig ubrukelig pordukt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Det første man lærte for mange år siden når telenor begynte å sende ut cd'er/disketter for å komme på internett, var jo å holde denne langt unna pc'en sin og sette opp alt manuellt .... Maken til makkverk skal man jo lete lenge etter, putter du en CD fra telenor i maskinen din så er det minst 50/50 sjanse for at den aldri kommer til å virke som den skal igjen .... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Quote: On 2002-04-29 15:01, MailMan13 skrev:Jeg satt forleden dag hjemme hos min far og skulle ordne internett-oppkobling. Installerte Win XP på norsk og kom frem til Frisurf cd'en etterhvert...Satt inn cd'en og installasjons-programmet begynte, da lå jeg plutslig merke til at det står "installerer NT-Service Pack" over den lille blå streken, etter en del minutter får jeg melding om at en eller annen .dll mangler og reboot. Den samme skjermen kommer opp etterpå og "Konfigurerer Internett Explorer" i 5-6 min med ny reboot. Så skal man liksom bli koblet opp mot registreringserveren til Telenor, men hva skjer da? Jo, programmet har ikke opprettet noen tilkobling og jeg sitter igjen med en halveis installert NT-Servicepack og et skakk-kjørt register.Det hele ender med at jeg finner frem en 2 år gammel Tele2 cd og lager en oppkobling med det som står i signup.isp filen, det hele tar ca 24 sek.Er det noen som vet hva denne Telenor greien gjør som krever 20 min 2-3 rebooter for å gjøre noe som tar 24 sek manuelt?!?Mulig dette burde vært plassert i søppel, jeg blir bare så grusomt provosert når man vet at en systemutvikler har sittet med en såpass elementær oppgave og likevel har klart å lage et fullstendig ubrukelig pordukt. du skal gjøre d manuelt.d virker mye bedre en d idiotiske cdene fra telenor/telia osv. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Løsning: Ring til telenor å opprett en konto Legg til en ny oppkobling: Nr du skal ringe er: Modem: 815 455 00 ISDN: 815 450 00 reg nr: 815 44 027 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 Quote: Løsning: Ring til telenor å opprett en konto Nei... jeg dropper telenor, kan de ikke lage et produkt jeg kan bruke får de meg ikke som kunde, enkelt og greit. Det ble Tele 2 på fattern, da fulgte modemnr og url for registrering med i klartekst med cd'en. Da får man registrert seg på nett uten å kjøre noe som helst fra cd eller betale 8.90 pr min på en supportelefon. (Riktignok en gammel cd, men nummeret stemte fortsatt) [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-04-29 16:30 ] Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 MailMan13 skrev (2002-04-29 16:27): Quote: Nei... jeg dropper telenor, kan de ikke lage et produkt jeg kan bruke får de meg ikke som kunde, enkelt og greit.Det ble Tele 2 på fattern, da fulgte modemnr og url for registrering med i klartekst med cd'en. Da får man registrert seg på nett uten å kjøre noe som helst fra cd eller betale 8.90 pr min på en supportelefon. (Riktignok en gammel cd, men nummeret stemte fortsatt) Mulig Tele2 har hatt flaks med den CD'en... Generelt er disse CD'ene ubrukelige uansett ISP! Det beste er alltid å logge seg på en ISP med en bruker som virker, registrere seg manuelt og sette opp Internett manuelt... Det er vel ikke for ingenting supporten er dyrest på gratis-tjenester... :smile: Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Noe som er tøft med Telenor og Frisurf er at når du er ferdig med registreringen kan du laste ned en fil, eeh husker ikke navnet på den, dobbelklikke på den og den lager oppkobling, mail konto, news fix ferdig, på 1-2-3. Har den på hardisken jeg, etter formatering, er jeg igang med internet på 2 sekund! Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 ja telehor frisurf sux,når jeg hadde 56 brukte jeg sense mye lettere å registrere seg . Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-29 20:44, trn100 skrev:Mulig Tele2 har hatt flaks med den CD'en... Generelt er disse CD'ene ubrukelige uansett ISP! Det beste er alltid å logge seg på en ISP med en bruker som virker, registrere seg manuelt og sette opp Internett manuelt... Tror det var Tele2 som hadde en installasjons-cd for noen år siden som totalt føkka systemet. Tror de beklaget seg etterpå, men likevel utrolig kjipt da mange måtte formatere og legge inn Windows på nytt. Nei hold dere langt unna slike cd'er! Og hvis en gratis-isp ikke tilbyr mulighet for manuell konfigurering, fins det nok av andre å velge blant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå