TCK Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hallo. Jeg har litt trøbbel med maskinen min for tiden. Det hele begynte på fredag. Fikk en telefon om at maskinen min sendte ut store mengder spam. Jeg scanna med en gang alt av spyware (o.l) og virus. Fant en trojan, men etter beskrivelsene så skulle ikke denne sende ut spam, men sende ut store mengder data på port 445. Så reiste jeg bort fredags kvelden og kom hjem på søndag. Når jeg kom hjem fikk jeg ikke komt meg på nettet. Prøvde med en gang å pinge 193.75.75.75. Det gikk fint. Prøvde så med www.vg.no, men det gikk ikke. Har avinstallert alle "anti-spyware" programmer og firewallen. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
salif Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Installer de på nytt, oppdater de. Start datamaskinen din i sikkerhetsmodus uten internett, deretter tar du søk med antivirus, spyware osv. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 har du DNS serveR? prøv og skriv http://193.69.165.20 (vg) i IE. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det første som slo meg var at det kanskje var noe feil på dns serveren. Har du prøvd å forandre på det? Prøv å pinge 193.69.165.20 (som er ip adressen til vg for eks). Hvis ISP'en din har kontaktet deg ang spam, og du ikke har funnet noe, er det store sannsynligheter for at den fremdeles gjorde det når du dro, og at ISP'en derfor har "kuttet" linja de. Vet om flere dette har skjedd hos. Du kan jo ringe dem og høre i morgen. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Vet at det ikke er ISP som tuller, fordi jeg har testa internett utstyret på flere maskiner og der funket det. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Funka ikke å skrive http://193.69.165.20 (vg) i IE Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har samme problem! har formatert flere ganger, men problemet ligger der enda.. funker som snus med de andre maskinene på nettverket. virker som om det er noe med maskina mi og DNS som ikke går overens.. ingen som vet? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei, Har hat et ligende problem (dns-error). Da var det Winsocket-modulet der var gåen. Et hurtigt søk efter et Winsocket-fix på Google ga dette resultatt: http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-...nG=S%C3%B8k&lr= Det er ikke farligt å installere dette fix - selvom det ikke sku være dette som er galt, men det fix'et det dns-problem jeg hadde (efter en mislykket Norton SystemWorks avinnstallation). Mvh Kimmer Lenke til kommentar
dakri Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Har vært litt borti problemet jeg også, men fant ikke ut av det. Kun ping som fungerte. Dette var en Dell maskin. Noen av dere som har noen form for brannmur (Norton?) aktivert? Lenke til kommentar
Batou Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Sjekk om spyware/trojanen har endret hosts filen, eller har lagt inn en lokal proxy. Har vert borti en del PC er i den siste tiden der proxy settings har vert forandra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå