Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan pinge ip'er, men ikke www adresser

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har litt trøbbel med maskinen min for tiden.

Det hele begynte på fredag. Fikk en telefon om at maskinen min sendte ut store mengder spam. Jeg scanna med en gang alt av spyware (o.l) og virus. Fant en trojan, men etter beskrivelsene så skulle ikke denne sende ut spam, men sende ut store mengder data på port 445.

Så reiste jeg bort fredags kvelden og kom hjem på søndag. Når jeg kom hjem fikk jeg ikke komt meg på nettet. Prøvde med en gang å pinge 193.75.75.75. Det gikk fint. Prøvde så med www.vg.no, men det gikk ikke.

Har avinstallert alle "anti-spyware" programmer og firewallen.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg var at det kanskje var noe feil på dns serveren. Har du prøvd å forandre på det?

Prøv å pinge 193.69.165.20 (som er ip adressen til vg for eks).

Hvis ISP'en din har kontaktet deg ang spam, og du ikke har funnet noe, er det store sannsynligheter for at den fremdeles gjorde det når du dro, og at ISP'en derfor har "kuttet" linja de. Vet om flere dette har skjedd hos.

Du kan jo ringe dem og høre i morgen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Har hat et ligende problem (dns-error). Da var det Winsocket-modulet der var gåen.

Et hurtigt søk efter et Winsocket-fix på Google ga dette resultatt:

http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-...nG=S%C3%B8k&lr=

Det er ikke farligt å installere dette fix - selvom det ikke sku være dette som er galt, men det fix'et det dns-problem jeg hadde (efter en mislykket Norton SystemWorks avinnstallation).

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...