Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og Sønnico en dårlig erfaring...

Anbefalte innlegg

Bestemmer meg for å flytte til Oslo. Gir beskjed til NGT om at jeg vil overflytte abonnementet fra og med 1 Juli, vi skriver nå midten av mai de har dermed 6 uker på seg.

Får beskjed om at oppkobling først kan skje den 26 Juli. Latterlig dårlig, men jeg har jo ikke noe annet valg enn å vente.

Montør skal komme mellom 8-16, herregud da mann jeg har da annet å gjøre enn å vente på en montør. Men NGT kan ikke fortelle hvem som skal montere så jeg kan få et nærmere tidspunkt. Spør om å få snakke med sjefen, da kan jeg plutselig få vite at det er Sønnico som skal montere.

Ringer Sønnico, de har allerede vært der! De ringte det gamle nummeret mitt i Trondheim fordi NGT hadde gitt dem feil nummer. Greit nok NGT driter seg ut som vanlig. Spør da hvorfor i all verden montøren ikke kunne ta heisen opp og ringe på døra, var det veldig slitsomt å gå ut av bilen eller hva? Det var de enig i at var dumt, men de kunne ikke gjøre noe med det.

Ringer igjen til NGT for å klage, ber de om å sørge for at de gir rett nummer til montør denne gang. Det lover de å gjøre. Ber om å få prisavslag/slippe å betale for en tjeneste jeg ikke får, får avslag på det og ber derfor om å få snakke med sjefen. Det skal jeg får, og får beskjed om at han vil ringe opp igjen. Det skjer imidlertid aldri. NGT liker jo ikke kunder så det regnet jeg med.

Ser dagen etter på kundesidene at jeg har fått ny oppkoblingsdato. Den 9. August. Men ennå har de ikke fått oppdatert nummeret mitt!! Fremdeles er det trondheimsnummeret som står der! Sender så en litt krass mail med krav om svar tilbake. Omsider blir informasjonen oppdatert, altså etter tredje forsøk!

I og med at jeg nå vet at det er Sønnico som monterer her ringer jeg til disse ved 10 tiden i håp om å få et nærmere tidspunkt og forsikre meg om at har fått riktig telefonnummer. De kan ikke hjelpe meg uten et sambandsnummer. Venter 30 min på telefonen til NGT, de vil ikke gi fra seg dette nummeret. Men etter mye mas går de med på å ringe å spørre for meg.

Får beskjed tilbake om at saksbehandler hos Sønnico er til lunsj. Får omsider en ny telefon, montør ville ikke komme i dag heller. Årsak: de hadde pluitselig funnet det for godt å fortelle meg at jeg kun trengte et gjør det selv sett som skulle komme om et par uker!!

Dette kunne de ikke ha funnet ut før????? Nå har de i to måneder sagt at jeg måtte ha montør for så å plutselig si at jeg kan fikse det selv så fort de får sendt meg en splitter?!!!

Nå skal de altså sende meg en splitter, forhåpentligvis klarer de å få til dette på ikke alt for mange dager, men jeg tror det ikke før jeg får se det. I tillegg skal de jammen meg ha nok en montør til å koble opp i sentral, og det tar 2 uker!! Hvorfor i all verden kunne ikke Sønnico ha gjort ferdig den jobben i dag den 09.08 da de allerede hadde en arbeidsordre her?!!

Sønnico er ikke de verste her, med unntak av verdens lateste montør med heis og dørklokke skrekk! Netgentel har imidlertid mistet en kunde! Snakk om latterlig behandling av en kunde, og snakk om rot! Utrolig at firmaet klarer å tjene penger.

Hilsen fremtidig eks kunde av NGT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle mine venner har NGT, og opplever ikke liknende. Men et par av dem opplever ekstrem "treghet" på internett, selv om alt tilsynelatende fungerer som det skal.

Hvorfor det nesten bare er NGT-brukere som opplever slike unødvendige forsinkelser og tregheter, vet jeg nesten ikke. Ser heller ikke at NGT kan satse så hardt på penger, enn på brukerne - hvorfor skal det være så vanskelig? Det er jo tross alt kundene NGT tjener penger på.

De 449 kronene jeg betaler for Telenor's 1024/256 er jammen verdt hver krone. Bestilling skjedde 9.april, leveringsdato 16.mai. Gjør-det-selv-pakken kom på døren 21.april, og linjen var operativ fra rundt 04:00 den 16.mai.

De gangene jeg har trengt service, får jeg hjelp innen 10 minutter på direkte.online.no.

edit; Men ingenting av alle feilene og manglene som oppstod, er Sønnico's feil - dem får jo bare oppdrag fra NGT.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

må si meg enig med trådstarter at NGT kan være litt vage til tider.

Bestillte ADSL der for 2 år siden og alt var vel og bra, fikk også en leveringsdato 3 uker frem i tid, da denne begynte å nærme seg så flyttet datoen seg 2 uker frem, slik foregikk det i hele 5 måneder! til slutt fikk jeg nok og avbrøt hele bestillingen.

Bestillte deretter ADSL med gjør det selv pakke fra telenor, var oppe og surfet under 2 uker etter at jeg bestillte :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med NGT-tilkoblingen (Charlie) da jeg fikk pakken på døren for snart 1 år siden. Satt da i tilsammen 1 time og 25 minutter telefonkø. De lovte å ringe tilbake, noe som ikke skjedde, men dagen etter fungerte alt som det skulle og har gjort det helt til i begynnelsen av juni. Da var det sommerferie, og når jeg i går kom opp til hybelen i går etter 10 uker, kom jeg ikke på nett. Har prøvd to maskiner, (kjører MacOS 10.3.5 på begge). Tenkte ruteren (Netopia) kunne være nullstilt etter å ha vært avslått i 10 uker. Men kommer ikke inn på aktivering.nextgentel.no eller 217.13.4.27. Maskinene får tildelt IP-adresser (10.0.0.2) og det går bra an å pinge ruteren, så feilen ligger i ruter og ut. DSL-sync lyser ikke. Uansett, hos NGT er det 21 i telefonkø. Etter å ha ventet i 10 minutter for å rykke opp til 20.plass la jeg på. :thumbdown: Har sendt melding på kontaktskjema, men det spørs hvilken pri de gir skriftlige henvendelser. Har ikke tid til å sitte på hybelen hele dagen i telefonkø. En ting er sikkert: nå som bindingstiden nærmer seg slutten skal jeg se etter et bedre alternativ.

Er det noen som kan anbefale leverandører som kan tilby et godt produkt og god service? Jeg har ikke fasttelefon og kan ikke ha ny bindingstid. Vil helst unngå store oppstarts-/installasjonskostnader og kan ikke betale over 450 kr/mnd. Hastigheten er ikke så nøye (lenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...