Gå til innhold

Feilmelding: CPU is unwoekable.

t-b

Anbefalte innlegg

At kortet ditt trenger en Bios oppdatering er temmelig sikkert - (ca. 50 rettelser) - dog, jeg ville ikke ha lasta og installert ei Bios-fil tilsendt via et forum, men sjekka grundig at det er den rette.

Dessuten trenger du AwardFlash 8.23D for enkel oppdatering ( edit: disable antivirus før oppdatering ) - link til Bios for kortet ditt finner du Her

bare jeg som har linka til en biosfil i denne tråden, og det var direktelinken til den biosen du linker til ;)

t-b: Den linken jeg ga deg er til en fil som inneholder allt du trenger, lag en oppstartsdiskett(win98, last ned fra bootdisk.com hvis du ikke har) legg filene på disketten, restart og boot fra diskett, kjør RUNME.BAT og følg instruksjonene på skjermen.

Ikke noe vanskelig.

og den biosen er fra abit(som du ser ut ifra domenenavnet ;) ) og passer til ditt hovedkort(som du ser utifra url'n, at du har -M på slutten har bare med at det er innebyggd skjermkort på det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At kortet ditt trenger en Bios oppdatering er temmelig sikkert - (ca. 50 rettelser) - dog, jeg ville ikke ha lasta og installert ei Bios-fil tilsendt via et forum, men sjekka grundig at det er den rette.

Dessuten trenger du AwardFlash 8.23D for enkel oppdatering ( edit: disable antivirus før oppdatering ) - link til Bios for kortet ditt finner du  Her

bare jeg som har linka til en biosfil i denne tråden, og det var direktelinken til den biosen du linker til ;)

t-b: Den linken jeg ga deg er til en fil som inneholder allt du trenger, lag en oppstartsdiskett(win98, last ned fra bootdisk.com hvis du ikke har) legg filene på disketten, restart og boot fra diskett, kjør RUNME.BAT og følg instruksjonene på skjermen.

Ikke noe vanskelig.

og den biosen er fra abit(som du ser ut ifra domenenavnet ;) ) og passer til ditt hovedkort(som du ser utifra url'n, at du har -M på slutten har bare med at det er innebyggd skjermkort på det)

Jeg har ikke innebygget skjermkort?

Og ossen lager jeg en oppstarts disket?

Lenke til kommentar

Sett inn en diskett i diskettstasjonen -> åpne Windows Explorer -> Høyreklikk stasjon A: -> Format -> kryss av for "Create MS-DOS start up disk"

Når denne er laget kopierer du biosfilene du lasten ned fra Abit, og starter maskinen med denne disketten i. Kjør deretter RUNME.BAT og følg instruksjonene.

Edit: par skrivefeil

Endret av meeg
Lenke til kommentar
Jeg har ikke innebygget skjermkort?

Og ossen lager jeg en oppstarts disket?

Hvis du linka til riktig hovedkort har du integrert skjermkort, jeg sier bare at det ikke har noe å si for biosen(NF7 og NF7-M bruker samme bios).

EDIT: bootdisk lages enklest som nevnt i posten over

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Hvis du linka til riktig hovedkort har du integrert skjermkort, jeg sier bare at det ikke har noe å si for biosen(NF7 og NF7-M bruker samme bios).

En bios oppdatering er ikke noe man gjetter på - f.eks. NF7-S v1.x og NF7-S v2.x har forskjellige Bios...

Lenke til kommentar
Når jeg høyreklikker på diskettstasjon ikonet, og velger formater., får jeg opp:

"Det er ingen diskett i stasjon. A"

Har du prøvd flere disketter, kan fort være feil med en.

Evt. lyser diskettstasjonen grønt hele tida, da skal du snu floppykabelen og feste den andre vei til diskettstasjonen din.

Lenke til kommentar
En bios oppdatering er ikke noe man gjetter på - f.eks. NF7-S v1.x og NF7-S v2.x har forskjellige Bios...

litt offtopic nå(sorry), men hvem er det som gjetter på bioser her? Du quoter meg så jeg regner med at den komentaren var ment til meg, meg jeg har da ikke kommet med noe vill gjetting akkurat... det finnes ikke noe NF7-M v2.0 bare NF7-M, NF7-M er basert på NF7

Model Chipset Features

NF7-S nForce2 SPP + MCP2-T SATA, IEEE1394

NF7 nForce2 SPP + MCP2

NF7-M nForce2 IGP + MCP2 Integrated GeForce4 MX

alle de tre over bruker samme bios, rett og slett fordi at det er samme kortet, bare med diverse ting deaktivert på de forskjellige modellene.

greit nok at du forteller t-b at han skal være forsiktig ved biosoppgradering, men føler at du angriper mine inlegg like mye slik du har skrevet komentaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...