Gå til innhold

Feilmelding: CPU is unwoekable.

t-b

Anbefalte innlegg

¤¤¤ Topic endret av moderator på grunn av dårlig emnebruk. Les Nettikette for riktig bruk av emne ¤¤¤

Hei. Jeg har akkurat bygget min egen pc for første gang. Men har et problem (?), hver gang jeg starter pc'en, får jeg opp denne meldingen.

CPU is unwoekable or has been changed. Please rechek - CPU SOFT MENU

Pc'en funker som den skal. Men det irriterer meg at jeg alltid må trykke på "F1" for å starte windows.

Noen som vet hva som er galt? :ermm:

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare endre verdi, så endrer du tilbake og lagrer, og vips er problemet borte ;)

Blir det riktig? Ble litt usikker nå. Når man setter på en ny cpu, blir ikke fsb satt til 100 da som default, iallfall på socket A hk. Hvis han da endrer til noe annet og setter den tilbake til 100 vil det jo være en unødvendig underklokking på f. eks en AMD 2500+ og høyere.

Mener det er slik, men ta gjerne og rett på dette.

Lenke til kommentar
Bare endre verdi, så endrer du tilbake og lagrer, og vips er problemet borte ;)

Blir det riktig? Ble litt usikker nå. Når man setter på en ny cpu, blir ikke fsb satt til 100 da som default, iallfall på socket A hk. Hvis han da endrer til noe annet og setter den tilbake til 100 vil det jo være en unødvendig underklokking på f. eks en AMD 2500+ og høyere.

Mener det er slik, men ta gjerne og rett på dette.

Tenkte ikke på muligheten for en sokkel A prossessor :blush: Intel-prossessorer kalrer å identifisere seg selv, så der gjøres endringen automatisk, men det er ikke alltid BIOS er med på dette... Bra du retter på meg :)

Lenke til kommentar
Okey. Fikk endra FSB til 166 MHz. Men det førte til at pc'en ikkke ville starte. Men ser ut som den funker fint nå. :)

Men jeg fant ikke noen MP greier. Og den meldingen kommer fremdeles opp.

du har ikke tilfeldigvis et gammelt hovedkort? prøvd biosoppgradering?

Er ikke alle hovedkort hvor man kan stille på MP.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Farlig er det vel ikke, men det kan både rette problemer og gjøre så du får problemer, men visst f.eks strømmen går eller noe sånt når du driver med bios oppdatering kan HK ditt gå der ---> :devil: bor :) Men jeg tror det skal gå riktig så bra, bare du følger instruksene bra :p

Lenke til kommentar
Du er sikker på at det er til mitt hovedkort? Vil ikke skade pc'en.  :no:

At kortet ditt trenger en Bios oppdatering er temmelig sikkert - (ca. 50 rettelser) - dog, jeg ville ikke ha lasta og installert ei Bios-fil tilsendt via et forum, men sjekka grundig at det er den rette.

Dessuten trenger du AwardFlash 8.23D for enkel oppdatering ( edit: disable antivirus før oppdatering ) - link til Bios for kortet ditt finner du Her

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...