Nicklas Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hei ! Har lyst til å lære meg litt Qbasic ! Har ingen erfaringer fra noen andre språk egentlig. Noen som har noen fine, helst norske linker til noen guider ? Hvilke muligheter har man med qbasic ? Hvordan programmer kan man lage osv. Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) QBasic er som kjent den eldre versjonen av VB, og brukes primært til programmeringen av DOS-programmer. Jeg vil heller anbefale deg å prøve ut de nyere versjonene, enten Visual Basic CCE (last ned her) eller VB.NET (last ned her). For å begynne med VB-CCE kan du lese VB-guiden som jeg har skrevet på dette forumet. Endret 9. august 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Oki, hørte bare at Qbasic var veldig enkelt ... har prøvd å lære c++ men det er litt for komplisert for meg så det blir nesten litt kjedelig i lengden. Men er VB lettere enn c++ da ? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 VB er lettere enn C++, speselt når du skal lage GUI (Graphical User Interface). Når du har blitt mer kjent med programmeringsspråket kan du eventuelt gå over til C++. Selv om det er mer komplekst, gir det også mye mer kontroll og ytelse i programmeringen. Men du trenger ikke konvertere helt til C++, du kan fremdeles bruke VB. Lag ganske enkelt DLL-filer i C++ og kall dem fra VB via Declare Function og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå