Gå til innhold

Sapphire x800pro VIVO - Tv-ut?

Anbefalte innlegg

Satt i mitt nye Sapphire x800pro VIVO kort idag (bye bye Nvidia!!) og alt funker fint. Men var litt usikker på hvordan tv-ut skulle kobles. Kunne ikke koble s-video kabelen fra TV rett på kortet. Så jeg koblet i den ledningen som passet (som har to s-video kabler og 2 audio kabler på seg.) Jeg kobler s-video kabelen fra TV inn på den s-video kontakten som hadde en pil på seg som pekte VEKK fra kortet. Regner liksom med at det betyr "signal ut".... stemmer det?

Problemet er at jeg på Displays tab'en i Display Settings får et ikon som indikerer at kortet ikke er koblet til tv.

Noen som har noen tips/innvendinger?

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som har to s-video kabler og 2 audio kabler på seg.
Dette er s-video inn og ut, men det er nok ikke to audiokontaker. Det er sikkert gule phonokontaker (også kalt RCA) som er kompositt inn og ut.

Jeg kobler s-video kabelen fra TV inn på den s-video kontakten som hadde en pil på seg som pekte VEKK fra kortet. Regner liksom med at det betyr "signal ut".... stemmer det?
Ja.

Problemet er at jeg på Displays tab'en i Display Settings får et ikon som indikerer at kortet ikke er koblet til tv.
Har du prøvd å gjøre ting i helt riktig rekkefølge?

1 Slå av PC og TV.

2 Koble kabler.

3 Slå på TV og velge riktig AV-kanal.

4 Slå på PC.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Yess, hadde noe lignende problem med mitt Geforce 5900 ultra/1200 vivo. Vivokabelen har vel 4 utganger hvorav 2 er lyd, og 2 er video inn/ut.

For å få bildet på tv'en måtte jeg installere nVidia sine WDM drivere. Dette er obligatorisk for å få vivo-funksjonen på skjermkortet til å virke. Vel, vet ikke om du ble noe klokere av det.

Lenke til kommentar

Jeg har fått det til å funke, men har et nytt "problem". Uansett hvilken oppløsning jeg kjører når jeg switcher til TV, så blir bildet for stort for skjermen på en måte. Så når jeg beveger musa rundt, så scroller jeg rundt. Ergo, jeg ser ikke hele skjermbildet på en gang. Hvordan kan jeg ordne dette?

Jeg har prøvd begge måter (høyre klikk på ATi ikonet og "switch among displays", samt gått inn på Display Settings og skrudd på TV der. Samme resultat på begge. Skulle ønske det fantes noe lignende TvTool for ATi!

Noen tips?

Lenke til kommentar

1: Test med TVTool? Det funker bra når du skal styre og slite med TV og ting som akkurat dette:)

2: Litt off topic om jeg får lov? Hvordan strømforsyning har du (merke og alt?) Jeg fikk mitt Sapphire Radeon X800PRO VIVO i posten idag og som vanlig, (sjekk min post om min nye cpu if you like) så er det noe feil med det (kanskje) Jeg koblet til alt riktig vil jeg tru men så når jeg skrur på maskinen får jeg samme lyd som når det er feil/mangler RAM... På skjermen noen sekund etter kommer den røde beskjeden som sier at jeg IKKE har koblet til noe strømkabel som jeg nemlig HAR :dontgetit: Da tenker jeg feil med skjermkortet eller for lite strøm, men jeg koblet fra ALT i maskinen og startet den med bare det nødvendige + skjermkortet, koblet til en Chieftec 340W strømforsyning... Samme røde møkkbeskjed :mad:

Lenke til kommentar

TvTool funker vel bare med Nvidia kort. Har ihvertfall alltid vært sånn før.

Jeg har en 360W Chieftec strømforsyning. I boksen har jeg 3 harddisker (2 x 120gb og 1 x 200gb), en DVD-brenner, en CD-brenner, 4 x 256mb RAM brikker, Sapphire Radeon x800pro VIVO, Soundblaster Live, samt 2 x ekstra kabinettvifter.

Alt går som bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...