Gå til innhold

2x 512 eller 1x 1024


ThaKladd

Anbefalte innlegg

for noe tull! kjører med 512mb ram, og det er mer enn nok.

kunne sikkert klart meg med 256mb også...

 

syns dere overdriver litt nå altså. 512mb ram holder etter min menig det meste, men det burde heller ikke være mindre.

til MSN og jentemaskiner trenger du ikke mer enn 128mb ram. :p

 

vel dette var vel ikke noe svar til topic starter, du burde nok som andre har fortalt gå for 2x512mb med Cl2 siden 1x1Gb vel ikke har raskere Cl enn 3.

okse bæsj!

Man kjører fint med 512 ram når man skal kjøre xp + litt tekstbehandling og enkel biledbehandling.

De fleste merker forskjell fra 512 til 1024 eks når de driver med videoredigering og spill. Så konklusjonen må være:

256 minimum og passer til de som skriver i word osv

512 minimum dette også (jentemaskin :) )

1024 standar for gamer og de som driver videoredigering (manne maskin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På forumet her anbefales jo minimum 9800 ultrapro, p4 3.ghz, AMD64 3200 ja og ikke minst 1024 DDR3200 ram, ellers får jo windows xp "broplemer" , ja for selv 512 mb er jo for lite til windows + + + , ja og ikke minst 200 gb HD til selv en bestemor som legger kabal... :p

Lenke til kommentar

okse bæsj!

Man kjører fint med 512 ram når man skal kjøre xp + litt tekstbehandling og enkel biledbehandling.

De fleste merker forskjell fra 512 til 1024 eks når de driver med videoredigering og spill. Så konklusjonen må være:

256 minimum og passer til de som skriver i word osv

512 minimum dette også (jentemaskin :) )

1024 standar for gamer og de som driver videoredigering (manne maskin :)

jaja andre er mer kresne enn andre. jeg har ingen problemer med å spille de nyeste spillene med 512mb ram jeg. så skjønner ikke hva man skal med mer, hvis man da ikke driver videoredigering og tunge oppgaver, kjører masse programmer osv.

 

256mb = jentemaskin, holder til word, ikke de nyeste spillene

512mb = mest vanlig, holder til det meste, også nyere spill

1GB = bra til videoredigering, når du kjører mange programer oppe osv.

Lenke til kommentar
På forumet her anbefales jo minimum 9800 ultrapro, p4 3.ghz, AMD64 3200 ja og ikke minst 1024 DDR3200 ram, ellers får jo windows xp "broplemer" , ja for selv 512 mb er jo for lite til windows + + + , ja og ikke minst 200 gb HD til selv en bestemor som legger kabal... :p

ehh, hørte jeg 50mhz cpu, 2mb ram og 1mb skjermkort? :p

Lenke til kommentar

okse bæsj!

Man kjører fint med 512 ram når man skal kjøre xp + litt tekstbehandling og enkel biledbehandling.

De fleste merker forskjell fra 512 til 1024 eks når de driver med videoredigering og spill. Så konklusjonen må være:

256 minimum og passer til de som skriver i word osv

512 minimum dette også (jentemaskin :) )

1024 standar for gamer og de som driver videoredigering (manne maskin :)

jaja andre er mer kresne enn andre. jeg har ingen problemer med å spille de nyeste spillene med 512mb ram jeg. så skjønner ikke hva man skal med mer, hvis man da ikke driver videoredigering og tunge oppgaver, kjører masse programmer osv.

 

256mb = jentemaskin, holder til word, ikke de nyeste spillene

512mb = mest vanlig, holder til det meste, også nyere spill

1GB = bra til videoredigering, når du kjører mange programer oppe osv.

ja ja, det er sikkert greit å spille et spill på low og i 800X640. :ermm:

Lenke til kommentar
På forumet her anbefales jo minimum 9800 ultrapro, p4 3.ghz, AMD64 3200 ja og ikke minst 1024 DDR3200 ram, ellers får jo windows xp "broplemer" , ja for selv 512 mb er jo for lite til windows + + + , ja og ikke minst 200 gb HD til selv en bestemor som legger kabal... :p

ehh, hørte jeg 50mhz cpu, 2mb ram og 1mb skjermkort? :p

Ikke helt,men for å legge meg til"hogg".

Har 2,8 celeron,768mb ram og R9200.

Er fornøyd med det jeg.

Lenke til kommentar

ja ja, det er sikkert greit å spille et spill på low og i 800X640. :ermm:

 

 

spiller på 1024x768x32bit på unreal tournament 2003 jeg. ingen problem, men siden jeg har litt dårlig skjermkort har Radeon 9200 128mb, (DX8.1) så kan jeg ikke ha for mye "luksus" innstillinger på kjører ikke på low heller, kjører på normal.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

jeg puttet i 512mb ram 3200

mens jeg spiller battlefield vietnam har jeg 1-0 ledig minne

og bilde begynner å småhakke litt.

 

så putter jeg i en 512 brikke til ,1024mb ram 3200

da bruker bf v 760ram

264ram ledig....da flyter bilde glatt.

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar

Ikke helt,men for å legge meg til"hogg".

Har 2,8 celeron,768mb ram og R9200.

Er fornøyd med det jeg.

ja fungerer sikkert, greit det. jeg har også 9200 128mb skjermkort,xp2400,512mb ram og kjører nye spill greit jeg også. er også fornøyd, men skal oppgradere skjermkortet og kansje cpu litt etterhvert.

Lenke til kommentar

ja ja, det er sikkert greit å spille et spill på low og i 800X640. :ermm:

 

 

spiller på 1024x768x32bit på unreal tournament 2003 jeg. ingen problem, men siden jeg har litt dårlig skjermkort har Radeon 9200 128mb, (DX8.1) så kan jeg ikke ha for mye "luksus" innstillinger på kjører ikke på low heller, kjører på normal.

Ikke værst. Tenkte ikke et 9200 kort klarte dette i ut04. Men så er ut et spill de fleste 2år gammle maskiner klarer å drive da...

 

Føler med deg når det gjelder skjermkortet.

Lenke til kommentar

Ikke værst. Tenkte ikke et 9200 kort klarte dette i ut04. Men så er ut et spill de fleste 2år gammle maskiner klarer å drive da...

 

Føler med deg når det gjelder skjermkortet.

 

nei, er fornøyd med det.hadde egentlig ikke trodd det selv.

hehe ;) , nei det er uansett ikke verdens beste skjermkort, må nok få oppgradert etterhvert.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

okse bæsj!

Man kjører fint med 512 ram når man skal kjøre xp + litt tekstbehandling og enkel biledbehandling.

De fleste merker forskjell fra 512 til 1024 eks når de driver med videoredigering og spill. Så konklusjonen må være:

256 minimum og passer til de som skriver i word osv

512 minimum dette også (jentemaskin :) )

1024 standar for gamer og de som driver videoredigering (manne maskin :)

jaja andre er mer kresne enn andre. jeg har ingen problemer med å spille de nyeste spillene med 512mb ram jeg. så skjønner ikke hva man skal med mer, hvis man da ikke driver videoredigering og tunge oppgaver, kjører masse programmer osv.

 

256mb = jentemaskin, holder til word, ikke de nyeste spillene

512mb = mest vanlig, holder til det meste, også nyere spill

1GB = bra til videoredigering, når du kjører mange programer oppe osv.

ja ja, det er sikkert greit å spille et spill på low og i 800X640. :ermm:

er vel ingen som spiller med 800x640 i oppløsning? *pirke pirke*

 

og 512 funker da fett det.. har ikke hatt noe problemer med det

 

(selv om det går til surfing og msn:P )

 

og ja, er gutt, og nei, spiller ikke

Lenke til kommentar

takk for masse svar - mye off topic, men men... :p

 

Iallafall - jeg skal kjøpe hovedkort, og valget så langt er http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122498&view=detailed

 

den støtter PC3200, og har to ledige ddr slotter(det står under RAM Egenskaper - "to DDR-kanaler") - og det er vel nok til at den støtter dual channel(det står jo ikke på infon "støtter dual channel" - men det er vel å regne med...)??

 

er det no forskjell på å kjøpe en pakke med to stykk 512mb enn å kjøpe to stykk 512 hver for seg av samme type(bortsett fra prisen)???

tenker på denne - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&view=detailed

men det blir billigere med to av denne - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113518&cks=PRL

(og etter det mine øyne ser så ligner jo de no utrolig på hverandre :D )

 

det andre som her er kommet opp er - hvor mye ram trenger man?? og jeg har min mening. Før kjørte jeg med 384, noe som var for lite(merket overgangen da jeg kjøpte 254 til, når jeg startet med 128). Jeg greide meg såvidt, men den gamle pc min skulle ikke greid de nyeste spillene uansett. Nå satser jeg på litt bedre, og 1024 er et ganske stort hopp. :) Men hovedkortet har etter at jeg har kjøpt 2x512 plass til enda en minnebrikke, noe som betyr at jeg kan utvide til for eksempel 1536 om jeg gidder senere...

 

256 brikken skal jeg da ikke bruke.

Lenke til kommentar
For maskiner med Win XP er 512MB absolutt minimum i mine øyne - og da til 'vanlig' bruk.

En kompis av meg kjørte lenge WinXP SP1 på en laptop med C600 og 64 MB RAM. Jeg ble imponert over at han i det hele tatt greide å installere WinXP på den burken. Selv har jeg aldri greid det på noe med mindre enn 128 MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...