Gå til innhold

2x 512 eller 1x 1024


ThaKladd

Anbefalte innlegg

.... det er et problem som dukker opp. Prisen, hvis jeg kjøper 2x 512 mb RAM blir billigere enn om jeg skulle kjøpt 1x 1024 - spørsmålet er... hva gir bedre ytelse?? er det no forskjell?

 

ellers så har jeg en PC 2100(256) - går det ann å bruke den sammen med PC 3200(512)(slik at samlet blir 768)??? er det å anbefale??

 

lit leit om jeg ikke får bruk for den gamle 256 mb rammen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvilket hovedkort du har og om det støtter dual channel, men hvis det gjør det byr det på en liten ytelses boost. 512x2 er bedre enn 1024x1.

 

Å bruke den gamle brikken din vil bare være dumt da du ikke vil få brukt den fulle kapasiteten i de nye brikkene dine.

Lenke til kommentar
QUOTE (trulsta @ 09/08/2004 : 22:16)

kjøp deg èn 512mb brikke du  holder i massevis det. 

 

.. i jentemaskiner som brukes til surfing og MSN-chatting, ja.

 

Hva brukes guttemaskiner til da? Hardcore spilling? Det er guttete, det. Fyttikatta så guttete!

Lenke til kommentar
Rettelse fra i går: Nå leste jeg på hw.no om at Corsair nå skal gi ut 1x1024-moduler som går på CAS2, eller i TWINX- utgave på 2x1024 MB, også på CAS2. For trådstarter som har behov for masse minne, burde dette være helt ideelt.

Leste nettopp jeg også :yes:

 

...men prisen kan jo bli så som så når man ser på prisen på 1GB brikker med høye timings.

Lenke til kommentar
kjøp deg èn 512mb brikke du :) holder i massevis det.

.. i jentemaskiner som brukes til surfing og MSN-chatting, ja.

for noe tull! kjører med 512mb ram, og det er mer enn nok.

kunne sikkert klart meg med 256mb også...

 

syns dere overdriver litt nå altså. 512mb ram holder etter min menig det meste, men det burde heller ikke være mindre.

til MSN og jentemaskiner trenger du ikke mer enn 128mb ram. :p

 

vel dette var vel ikke noe svar til topic starter, du burde nok som andre har fortalt gå for 2x512mb med Cl2 siden 1x1Gb vel ikke har raskere Cl enn 3.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Eit spørsmål er jo om du har planer om å oppgradere vider til 2GB minne ved en senere annledning. Om ikke bør du helt klart gå for 2x512MB, som kan/vil gi bedre ytelse (avhenger av brikkesett).

 

Uansett bør/må du ikke gå for 1x512MB i WinXP

 

Å mixe PC2100 og PC3200 kan du fint gjøre, men som nemt vil du da få ytelsestap ved at begge kjører på PC2100. Har du støtte for PC3200 hastigheter på HK ditt?

 

256MB brikken kan du jo event. spare og bruke til en fil server eller HTPC om/bår du bestemmer deg for å oppgradere resten av maskinvaren (HK/CPU).

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...