Gå til innhold

Bittorrent treigt som F.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst må det være mange nok personer som sender ut data, såkalte Seeds (som har en fullstendig kopi) og Peers som kun har noe av filen. Dessuten er det også meningen at nedlastingshastigheten ikke skal overstige opplastingshastigheten til de andre nedlasterene.

Men jeg har selv erfart en dobbelt hastighet av opplastingshastigheten, så ikke fortvil. Dette var dog med Azuresus, så det er mulig du må laste ned denne klienten.

Selv om det sikkert er mulig å øke hastigheten enda mer, vil jeg ikke anbefale det. Jeg kan gå så langt å kalle dette for snylting, og noen må faktisk betale for din økte hastighet. Nei, last ned på samme hastighet som du laster opp. Det er best for deg og alle andre.

Lenke til kommentar

Det beste trikset for bedre hastighet med bittorrent protokollen er det samme som med nesen alle bittorrent klienter. Port Forwarding. Åpne en port så skal du se tingene blir bedre. Hvis du bruker orginal klienten anbefaler jeg deg på det sterkste å bytte da denne byr på svært få muligether og er utdatert for mange år siden.

Lenke til kommentar
Men jeg har selv erfart en dobbelt hastighet av opplastingshastigheten, så ikke fortvil. Dette var dog med Azuresus, så det er mulig du må laste ned denne klienten.

Selv om det sikkert er mulig å øke hastigheten enda mer, vil jeg ikke anbefale det. Jeg kan gå så langt å kalle dette for snylting, og noen må faktisk betale for din økte hastighet. Nei, last ned på samme hastighet som du laster opp. Det er best for deg og alle andre.

Skal man da bruker de vanlige bittorrent sidene der hvor man finner torrentfilene for å laste ned?

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vil være 100%sikker på at det er riktig :p

Lenke til kommentar
Det beste trikset for bedre hastighet med bittorrent protokollen er det samme som med nesen alle bittorrent klienter. Port Forwarding. Åpne en port så skal du se tingene blir bedre. Hvis du bruker orginal klienten anbefaler jeg deg på det sterkste å bytte da denne byr på svært få muligether og er utdatert for mange år siden.

Finnes det andre klienter en denne Azureus og vanlige bottorrent protokollen?

Lenke til kommentar

Hvordan gjør man det? (ikke meg som spør :p )

Lenke til kommentar

ehh ja. hva med å se på listen min over fildelingsprogrammer i denne tråden. tror ikke det har komt så mangen nye siden jeg oppdaterte.

Azureus, alle de andre bittorrent klientene og den orginale bittorrent klienten bruker bittorrent protokollen.

Hvordan man åpner en port er forskjellig etter hvilken router du har. Hvis den ikke står her så er google din venn. Finner du fremdeles ingen ting tar du kontakt med meg.

Hvilken port du bruker spiller ingen rolle så lenge den ikke er i bruk fra før av....

Hvilken klient som er best er vanskelig å si, men min favoritt er shareaza siden den støtter andre nettverk også. En annen god en er bitspirit. Linker til disse finner du i fildelingsguiden.

Lenke til kommentar

ehh ja. hva med å se på listen min over fildelingsprogrammer i denne tråden. tror ikke det har komt så mangen nye siden jeg oppdaterte.

Azureus, alle de andre bittorrent klientene og den orginale bittorrent klienten bruker bittorrent protokollen.

Hvordan man åpner en port er forskjellig etter hvilken router du har. Hvis den ikke står her så er google din venn. Finner du fremdeles ingen ting tar du kontakt med meg.

Hvilken port du bruker spiller ingen rolle så lenge den ikke er i bruk fra før av....

Hvilken klient som er best er vanskelig å si, men min favoritt er shareaza siden den støtter andre nettverk også. En annen god en er bitspirit. Linker til disse finner du i fildelingsguiden.

Takker så mye for kjempe godt svar! :D:thumbup:

Jeg kan åpne porte så det er ingen problem :yes:

Mvh

Ostebu

Lenke til kommentar

Bittornado er en annen kjekk klient. Laster du ned populære strømmer burde ikke dette med portforwarding være noe problem.

Det portforwarding gjør er at du kan være aktiv i oppkoblingene. (Har du ikke forwardet porter kan du ikke laste opp/ned fra en som heller ikke har gjort det, siden av endene må være aktiv.) Det faktum at jeg ikke har forwardet noen porter har ikke hindret meg i hverken å laste opp eller ned med gode hastigheter.

Lenke til kommentar

jeg sliter også med at det går ekstremt treigt, eller ikke virker i det hele tatt, som andre kamerater får til å fungere. Jeg har åpnet de riktig portene i routern men det fungerer alikevell ikke. Jeg har også prøvd å koble meg aleine inn i modemet, men det er samme problem. Jeg tror altså at det har noe med modemet jeg har fra Telenor og gjøre. Fordi når jeg låner et eldre modem av en annen, går det unna som bare det.. dette er litt kjedelig - det er masse innstillinger på modemet men jeg skjønner ikke spesielt mye av det.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...