acon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hei jeg kjøpte en pakke pc på Lefdal for et par måneder siden. Jeg har lastet ned hver eneste windows update. Datamaskinen begynte å gå tregere og da jeg kontaktet Lefdal mente de set skyldtes disse windows oppdateringene! Løsningen var å stille tilbake windows til den originale tilstanden. Det skulle vist være enkelt å gjøre dette i kontroll panel, men ei Kan noen hjelpe meg i å få tilbakestilt windows XP home edition? Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Løsning 1 : Tror du kan gjøre dette i start , programmer, tilbehør, systemverktøy, systemgjennoppretting, så kan du gjennopprette til et tidspunkt før du oppgraderte. du vil ikke miste dokumenter eller bilder som er lagt til etter systemgjenopprettingstidspunktet (bare programmer og updater) Løsning 2 Start, innstillinger, kontrollpanel, legg til eller fjern programmer du vil finne window update nedert på lista. Dette er for windows ME og XP Lenke til kommentar
piit Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Du bør vel helst ikke avinstallere disse oppdateringene, da de gjerne er der for en god grunn. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Du sier at du kjøpte datamaskinen for 2 måneder siden, tror ikke at winupdate kan gjøre en så ny maskin treig, hvis du ikke har innstallert mange spill, programmer e.l . Du er sikker på at det ikke er noe program / virus som tar opp kapasiteten? Hvis du trykker ctlr, alt, delete på en gang vil du få opp en boks velg oppgavebehandler så kan du velge å se på prosesser,nå kan du se om det er noe som bruker mye % av cpu'en (prossesoren) Lenke til kommentar
acon Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Kjøpte maskine for 4-5 måneder siden. Jeg trodde selv en stund at det var noe annet som tok opp kapasiteten, men da jeg kontaktet Lefdal, kunne to av selgerene i butikken bekrefte at det var windows updatene som gjorde maskinen treigere. Får prøve å slette updatene nederst i fjern programmer Takker for alle svar Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Supportpersonell på diverse elektriske forretninger er ikke alltid "state of the art"...har du kjørt f.eks ad-aware, og oppdaterer du antivirusprogrammet ditt jevnlig? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvis ett eller annet kødd (strømbrudd, feil, eller reboot) har skjedd under installasjonen, kan det fort skje noe som gjør den VIRKELIG treig. Hadde en PC som gikk skikkelig treigt etter winupdate en gang, og da hadde strømmen gått under oppdateringa. Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Kjøpte maskine for 4-5 måneder siden. Jeg trodde selv en stund at det var noe annet som tok opp kapasiteten, men da jeg kontaktet Lefdal, kunne to av selgerene i butikken bekrefte at det var windows updatene som gjorde maskinen treigere. Får prøve å slette updatene nederst i fjern programmer Takker for alle svar Slike selgere pleier ikke å være de mest kompetente til å svare på tekniske spørsmål. Dessutten er det en grunn til at Windows Update eskisterer og det er meningen at en skal kunne hente oppdateringer derifra. For å si det ret ut så kan ikke en maskin som ikke takler Windows Update være mye verdt siden det er meningen at Windows Update skal gjøre Windows versjonen en har sikrere og bedre. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Takker for alle svar Slike selgere pleier ikke å være de mest kompetente til å svare på tekniske spørsmål. Dessutten er det en grunn til at Windows Update eskisterer og det er meningen at en skal kunne hente oppdateringer derifra. For å si det ret ut så kan ikke en maskin som ikke takler Windows Update være mye verdt siden det er meningen at Windows Update skal gjøre Windows versjonen en har sikrere og bedre. - Helt enig! Slike Elkjøp/lefdal/bonus/whatever - selgere kommer med så utrolig mye idiotisk. Har hørt drøssevis av ganger at de har foreslått helt feil løsninger for diverse dataproblemer, som bare fører til enda mer problemer og frustrasjon for den stakkars kunden. Tenk - en (liksom) seriøs selger, som foreslår å begynne å fjerne windows-oppdateringene, bare fordi maskinen er treg. Får lyst til å gå å spørre han: - Hvor rask og stabil tror du maskinen blir når den har blitt infisert av Sasser, MsBlast, og en to-tre andre ormer da? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 En eller annen gang i fjor eller forfjor var det faktisk en patch som gjorde maskinen litt tregere. Men tror det var før SP1, og den ble i alle tilfelle fikset etterpå, så det kan ikke være problemet ditt. Sjekk hvor mye plass det er igjen på system-partisjonen din. Er det for liten plass der, så vil du få et problem med hastighet. Kjør defragmentering på alle partisjonene. Mulig det kan hjelpe, hvis den er veldig defragmentert. Og kjør Spybot / AdAware etc for å sjekke om det er noe snusk som snurrer og går i bakgrunnen. Kjører du antivirus som kjører hele tiden? Gjør en grundig virussjekk, før du napper ut nettverkskabelen og skrur av denne funksjonen. Sjekk om det går litt kjappere da. Spesielt Norton antivirus har det med å gjøre maskinen litt tregere, og det kan gi utslag hvis du ikke har en altfor kjapp maskin i utgangspunktet. HUsk å skru på igjen før du setter i nettverkskabelen. Kirikiri Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Den patchen du snakker om var KB823980 - den kom lenge etter SP1, og fikk et problem med auto-protect på en del virusprogrammer, bl. a Norton. Til manges irritasjon, så tok ikke Microsoft port patchen og erstattet den med en skikkelig en før det var gått 3-4 uker. Men de gjorde det til slutt - og nå forårsaker den ingen problemer lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå