danweb.cjb.net Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hei. Jeg har prøvd og fikse et mail-script på hjemmesida mi, men det har så langt ikke gått så bra! scriptet ser slik ut og det ligger i kontakt.php form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post"> <p><span class="mail_style">Ditt navn *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn"><br> <span class="mail_style">Din mail *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="epost"><br> <span class="mail_style">Beskjed *</span><textarea type="textarea" name="tekst" rows="5" cols="40"></textarea><br> felter med * må fylles ut, det vil si alle. <br /> <input type="submit" class="knapp" name="Send" value="Send"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="reset"> </form> <?php if ($submit) { if (!$navn) { echo ("<p>Og navnet ditt var?</p>"); } if (!$epost) { echo ("<p>har du ikke E-post?</p>"); } if (!$tekst) { echo ("<p>Dumt å trykke på "Send" uten og sende en beskjed</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; $subject = "DanWeb svar"; $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $navn ($epost) Tekst: $tekst Senders ip: $ip "; $headers = "Fra: $navnrn"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> Er det noen som kunne ha postet ett nyhets script også. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvis du tenker på at scriptet ditt ikke funker, så ligger problemet sannssynligvis her: $headers = "Fra: $navnrn"; "Fra" er ikke en gyldig mailheader. Velg heller en kodebit som det her: $headers = "From: $navnrn"; Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Hvis du tenker på at scriptet ditt ikke funker, så ligger problemet sannssynligvis her: $headers = "Fra: $navnrn"; "Fra" er ikke en gyldig mailheader. Velg heller en kodebit som det her: $headers = "From: $navnrn"; trenger jeg ikke noe mere php koding? det står at meldingen er sendt, men jeg får ingen e-post!! Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 ingen som har et tips Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 ser jo ut til at du har satt det opp riktig, kan du ikke legge det ut på nettet da? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Gjør bakgrunnsarbeidet Har du søkt på Google? AltaVista? Forumet? Det er ganske sikkert at noen har hatt samme eller lignende problem som deg fra før. Når du stiller et spørsmål, så kan du gjerne ta med informasjon om hva du har undersøkt fra før. Brukerne av forumet har en tendens til å ta seg bedre tid til brukere som har gjort litt bakgrunnsarbeid før de poster. Fant etter 10 sekunders leting flere gode eksempler i manualen. Kanskje det står hva du gjør feil der også? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 DU bør sjekke om mail funksjonen ble gjennomført uten feil. mail() returnerer true dersom mailen ble sendt: $result = mail($sendto, $subject, $message, $headers); if($result) print "Mailen er sendt"; else print "Mailen ble ikke sendt"; /KMs Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 adressen er side hele php koden er nå <form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post"> <p><span class="mail_style">Ditt navn *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn"><br> <span class="mail_style">Din mail *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="epost"><br> <span class="mail_style">Beskjed *</span><textarea type="textarea" name="tekst" rows="5" cols="40"></textarea><br> felter med * må fylles ut, det vil si alle. <br /> <input type="submit" class="knapp" name="Send" value="Send"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="reset"> </form> <?php if ($submit) { if (!$navn) { echo ("<p>Og navnet ditt var?</p>"); } if (!$epost) { echo ("<p>har du ikke E-post?</p>"); } if (!$tekst) { echo ("<p>Dumt å trykke på "Send" uten og sende en beskjed</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; $subject = "DanWeb svar"; $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $navn ($epost) Tekst: $tekst Senders ip: $ip "; $result = mail($sendto, $subject, $message, $headers); if($result) print "Mailen er sendt"; else print "Mailen ble ikke sendt"; } } ?> Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 adressen er kontakt håper noen kan svare.. begynner å bli små sint.. er ingen reser på php som de fleste sikkert har skjønt alt Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 har du kanskje funnet frem til den foreløpig lille tutorial siden min? scriptet funker helt fint for meg med mindre du har gjort noe større forandringer på det. ser for øvrig ut som om det virker på siden din og. "Mailen er sendt" kan vel tolkes som et godt tegn. så da er det vel bare å sjekke inboxen. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Tips; Hvis du har mailkonto med spamfilter, sjekk "useriøs e-post". Jeg hadde samme problemet selv med at e-posten ikke kom frem. Når jeg sjekket mappen for useriøs e-post lå det haugevis av meldinger der. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 skal sjekke spam filter.. har det noe å si om jeg har hosting på home.no.net??? synes det virker litt treigt.. sende den første prøve mailen for over to dager siden.... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 home.no.net er usannsynlig treig når det gjelder å sende mail. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 home.no.net er usannsynlig treig når det gjelder å sende mail. så det kan ta OVER 2-3 dager før jeg får mailen!!! Det kaller jeg dårlig service. de er gratise, men det får finnes grenser.. Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 hahaha.. fikk e-mailen i dag. så da funker scriptet... takker for alle svar. skal nok vurdere en annen server gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå