Lyngstad Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Sorrey people! Her kommer litt mer: - Pris rundt 20 000 kr. - Overklokkes. - Intel basert. - Skal brukes til Grafisk Design, Spill og en del Multimedia. - Helst LCD skjerm og et godt skjermkort. HJelper dette litt? Endret 9. august 2004 av Lyngstad Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Les annonseringen øverst i "Hjelp jeg skal ha ny PC"-kategorien du, og gjør litt om på innlegget ditt. Trenger litt mer info. Hva skal du ha og hva skal du ikke ha? Skjerm? Tastatur/mus? OS? Kun hardware?? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Nå var det bedre ja... Skal finne på noe i løpet av kvelden. (Nå venter Will Smith på Coloseum ) Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 LCD: Nec 1780NX, er det ikke det den heter? Skjermkort: ATI X800pro eller Nvidia 6800ultra Bør ha minst 1024 MB RAM, men det blir litt for dyrt med 2048.' Pentium har jeg ikke så mye greie på, men det blir vel 3,4Ghz eller noe... Skal en del av pengene brukes på Grafikkprogrammer/lisenser?? Lenke til kommentar
Lyngstad Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 LCD: Nec 1780NX, er det ikke det den heter?Skjermkort: ATI X800pro eller Nvidia 6800ultra Bør ha minst 1024 MB RAM, men det blir litt for dyrt med 2048.' Pentium har jeg ikke så mye greie på, men det blir vel 3,4Ghz eller noe... Skal en del av pengene brukes på Grafikkprogrammer/lisenser?? No, I've got that covered! Bare hardware her! Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Etter min mening synes jeg at intel har lite vettugt å rutte med i forhold til AMDs 64-bits prossesorer. AMD sine er langt bedre ytelsesmessig og er i tillegg billigere. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Nec 1760NX er en forrykende bra skjerm! (Har den selv ) Min. 1024 mb. minne Etter min mening (nok en gang) så synes jeg at Nvidia har et bedre skjermkort i toppsjiktet for tiden, men dog dyrere. Geforce 6800-serien har støtte for sine spesialiteter i langt flere spill en ATis X800-pro serie. Derfor mener jeg at du bør gå for Geforce 6800GT Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 kabinettet Grunn: 120 mm vifter, og søker du etter tester vinner det alt som er.. Skjerm grunn: gir deg en god spillskjerm i 20" klassen. Definitivt mye for penegene her PSU grunn: Overklokkernes drøm HK Grunn: abit er bra. Og dette er intet unntak CPU Grunn: har vissnok meget bra klokkeegenskaper Høytalere Grunn: finnes ikke noe råere i denne klassen. Skjermkort grunn : PCIe Ram Grunn: he he he, rock'n roll babe tastatur og mus grunn: et sted mp vi jo spare penger DVD / Brenner Grunn: dual og bra så trenger du sikkert en CPU kjøler og en dual dvi kabel. Og jeg er grisedårlig i matte, men tror dette ble 20 k Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) MSI 925X Neo Platinum 1800,- Intel Pentium 4 540 (3.2 GHz) 2500,- OCZ PC3700 E.B. Performance Series Dual Channel 1 GB / 2 x 512 MB 3100,- Western Digital Raptor 36,7 GB (WD360GD) 950,- Maxtor DiamondMax 10 250 GB 16MB S-ATA 1900,- Asus Extreme AX600XT/TD 128MB 2150,- AOpen H600B 750,- Nec ND-2510A 650,- Samsung SyncMaster 173T 4750,- Logitech Internet Navigator Keyboard SE 300,- Logitech MouseMan Dual Optical 300,- Sum: 19150,- I og med at du ikke vil handle i alle forskjellige butikker vil du merke at du fort nærmer deg 20'000 kroner her. Musa tok jeg for jeg har merket at tommelfinger-knappen er veldig kjekk når man redigerer video. Men når jeg så at bare 1 butikk hadde den så... Skjermen er anbefalt av hardware.no og Skjermkortet er et fint mellomklasse PCI Express-kort som allikevel vil være bedre en forrige generasjons toppkort. Det eneste jeg er bekymra for er oppløsningen på skjermen, men sånn er det med LCD-skjerm... Endret 10. august 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 kabinettet Grunn: 120 mm vifter, og søker du etter tester vinner det alt som er.. Skjerm grunn: gir deg en god spillskjerm i 20" klassen. Definitivt mye for penegene her PSU grunn: Overklokkernes drøm HK Grunn: abit er bra. Og dette er intet unntak CPU Grunn: har vissnok meget bra klokkeegenskaper Høytalere Grunn: finnes ikke noe råere i denne klassen. Skjermkort grunn : PCIe Ram Grunn: he he he, rock'n roll babe tastatur og mus grunn: et sted mp vi jo spare penger DVD / Brenner Grunn: dual og bra så trenger du sikkert en CPU kjøler og en dual dvi kabel. Og jeg er grisedårlig i matte, men tror dette ble 20 k veldig bra, men, nå støtter jo 6800 serien pixel shader 3.0 og ville hatt det med i denne PC'en når den skal brukes til grafisk design Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 jo, men finnes 6800 i PCIe da? Ser at jeg mangla os disk i oppsettet mitt også: 74 giggern til raptor er en selvfølge Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Tipper at vedkommende som spurte om tips her hadde blitt temmelig skuffa hvis han hadde fulgt tipsene til oivind_dahle eller kennethdammyr. God idé å sette opp ram-forslag som faktisk kan brukes med hoved-kort forslagene deres da ? Tror jeg ville gått for i875 hovedkort hvis jeg skulle handla i dag. Eventuelt ventet ett par måneder til barnesykdommene er ridd av socket 775 (+ at ddr2 prisene er normalisert, og man har bedre utvalg av pci-e grafikk-kort) Endret 10. august 2004 av Odd Logic Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Til denne prisen kan du nesten velge alt mulig. Istede for Intel bør du velge en AMD-prosessor. De yter bedre og har 64-bit. Vi har en intel-maskin her, og det er muligens den værste av de nyere maskinene jeg har brukt (slik skjer når muttern er ute å skal finne data alene). En amd athlon 64 fx53 (socket 939) dritkul. Ta en titt HER! Mvh. Daniel Endret 10. august 2004 av danielsn Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Skjønner begrunnelsen din Odd Logic, men jeg tror nok det skal gå fint. Til danielsn: Det virker som mor di har vært på Elkjøp å handla. Da er det ikke rart du er misfornøyd... Når du sier at AMD yter bedre er dette en ganske sterk kommentar som du ikke begrunner veldig. Nå vil ikke jeg starte noen ny debatt men Intel er godt egnet til multimediaoppgaver. Endret 10. august 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Skjønner begrunnelsen din Odd Logic, men jeg tror nok det skal gå fint. Tror ikke det, hovedkorteene dere foreslo tar kun ddr2 minne. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg trodde det gikk an å bruke DDR1 minne på DDR2-kort jeg, men kanskje jeg tar feil. Lenke til kommentar
Lyngstad Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Jeg trodde det gikk an å bruke DDR1 minne på DDR2-kort jeg, men kanskje jeg tar feil. Jeg trur Kenneth har en del fornuftig kommentarer her jeg. Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Noen tar begge deler, men ikke de dere foreslo. Lenke til kommentar
Lyngstad Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Noen tar begge deler, men ikke de dere foreslo. Det er sant det du sier! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå