ASCIWhite Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Bestillte meg en NEC2080UX+BK fra Netshop og fikk en med 2 døde pixler på, brukte angreretten og sende den tilbake. Snakket med Netshop og spurte om de kunne åpne en annen og sjekke etter døde pixler før de sende den til meg. Den nye som ble åpnet hadde 3 døde pixler. Netshop med den fantastiske servicen de har *Helt super* Sa av at 20 skjermer har 17 av dem døde pixler. Hva er det som sjer er det bare bøll med TFT skjermer?? Jeg avblåste hele kjøpet mitt av NECèn og spurte om de kunne sjekke en Iiyama 21,3 tommer til meg isteden. Om denne skjermen ikke har døde pixler bestiller jeg den. Jeg spør da dere.. Har NEC for stor feilrate på sine skjermer ?? Hvorfor selger de skjermer som de vet at de får tilbake igjen. Jeg er trøtt og lei og litt sinna fordi jeg hadde gledet meg STORT til denne skjermen. EDIT: Jeg synes at og kjøpe en skjerm til 14000,- er ødelagdt om det er så mye som EN død pixel. Er jeg kresen?? Endret 9. august 2004 av ASCIWhite Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Tanken har slått meg også. Jeg har en Nec1760NX. Kom med 1 død pixel (Men den maserte jeg bort). Men har sett flere som har klagd over det problemet. Er jo kjipent. Men skjermen er bra! Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Tanken har slått meg også. Jeg har en Nec1760NX. Kom med 1 død pixel (Men den maserte jeg bort). Men har sett flere som har klagd over det problemet. Er jo kjipent. Men skjermen er bra! Jeg har oxo en NEC1760NX Black.. Det er en super skjerm og jeg har ingen døde pixeler på min.. kan godt hende at NEC har stor feilrate, men jeg var ikke en av de som fikk en slik skjerm Lenke til kommentar
kryppe Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Akkurat fått en Nec 1760, ser ut til å ha 1 død pixel, men det syntes jeg ikke er så farlig. Altså, det er jo kjent sak at LCD skjermer ofte har døde pixler. Ser ut til at man må leve med det.... Jeg er happy :!: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det som kan ha skjedde her er at en hel batch med skjermer har hatt litt problemer her. Det kan hende de har fått litt hard behandling eller lignende. Skal ta opp dette med NEC og komme tilbake til dere... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hva er det som gjør at Eizo klarer å opprettholde en strengere pixel policy enn andre produsenter igrunn? bedre produksjonsteknologi eller kaster de bare tusenvis av skjermer for at kunden skal slippe døde piksler? Jeg har fortsatt tilgode å se en Eizo med en død pixel Lenke til kommentar
boza Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hva er det som gjør at Eizo klarer å opprettholde en strengere pixel policy enn andre produsenter igrunn? Prisen. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 QUOTE (apollox @ 09/08/2004 : 19:04) Hva er det som gjør at Eizo klarer å opprettholde en strengere pixel policy enn andre produsenter igrunn? Prisen. 20" Eizo`n er billigere *Jeg har vurdert og kjøpe den isteden for* Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 nå er det nok ikke prisen alene. Da nec faktisk har dyrere skjermer i enkelte tilfeller enn Eizo. Eizo er absolutt en av de beste skjermprodusentene på markedet. I dagens marked er det kun to prosusenter som kriger i fremste linje. Eizo og Nec. Eizo er kjent for å produsere overlegent statisk bilde, mens NEC er litt bedre på det dynamiske... Eizo har sluppet en ny serie som virkelig sparker vettet ut av andre skjermprodusenter..... (eks L768) NEC slipper en helt ny spillskjermer som skal ha en ny teknologi på markedet som henvender seg til spilleren. Dette vil dere ikke finne noe info om på nettet, men jeg kommer med en artikkel når tiden er inne og den er klar for markedet. Hw er nemmelig verdens beste nettsted for skjerm nyheter, og vi ligger alltid først ute Kommer tilbake med dead piksel saken Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Øyvind is THE MAN No doub`t about it...... Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hw er nemmelig verdens beste nettsted for skjerm nyheter, og vi ligger alltid først ute Wohoooo Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 skal også prøve magnet trikset til helga Har gode indisier på at det fungerer. Skal bestille din skjerm til spottpris ASCIWhite, og vips på en-to-tre er pikselen i live igjen... Da har jeg enda en 2080 ux+ i samlinga Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Ja prøv..... Jeg hadde 2 og ingen av dem ville masseres til live igjen Belive me jeg PRØVDE *hehe* Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 magnet triket er noe annet enn masseringstrikset Virker det kommer en guide, har meget gode indisier på at dette virker.. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Farsken om jeg har sendt tilbake skjermen uten grunn da Men hadde jeg drøya det for lenge så hadde jeg ikke kunnet benytte meg av angreretten. *Surmulesurmulesurmule* hehe Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Jeg har tatt en stor beslutning! Jeg ba Netshop snu returen min i døra, jeg får heller leve med de små grønne nåleprikkene i skjermen. Den er så vannvittig god at jeg klarer ikke levere den fra meg. Nå setter jeg store håp til "Doktor" Øyvind og magnet triksene hans Don`t let me down.. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 heia... har en død pixel selv... Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Altså. har sett mange LCD skjermer med en død pixel, men synes ikke det er SÅ kjedelig at jeg må sende inn skjermen... skjønner det gått når det blir 3-4+ men men kanskje noen stiller høyere krav en meg. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) magnet triket er noe annet enn masseringstrikset Virker det kommer en guide, har meget gode indisier på at dette virker.. Kan du gi oss en liten forsmak på den guiden? Min NEC 1760NX har en død pixel som jeg gjerne vil fjerne. EDIT: Wow. Siste linje rimet jo Endret 11. august 2004 av TJ Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Kunne ikke levd foruten min nec 2080 ux+. Det er vel en av de beste skjermene ute på dags dato ennå. Men ting vil jo bli bedre med tiden eller så hadde det jo ikke vært morsomt :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå