falut Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har Asus a7n8x-e deluxe og en SG 120 gb harddisk (S-ATA) Får ikke til å instalere driveren til hovedkortet.. alt som kommer på skjermen er at, den finner ikke TxtSetup.oem selv om den ligger på den ene disketten... får ikke inn allt på en diskett, så jeg trenger to får å få med alt som følger med når du laster ned fra asus.com. noen som har en skikkelig driver som funker til meg`?? eller kan hjelpe på noen måte.. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det du trenger ligger på cd'en du fikk med til hovedkortet . Du finner den under drivers/sata du trenger kun å kopiere de forskjellige filene og ikke mappene GUI og LINUX Håper dette er til hjelp Lenke til kommentar
falut Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Takk eivind04 Nå har jeg prøvd det, men det gikk ikke likavel. Da mangla jeg Si3112r.sys skal prøve litt til, men er det ingen som veit nøyaktig hvilken filer jeg trenger? Lenke til kommentar
falut Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 (endret) *dobbelpost* Endret 9. august 2004 av _-Joacim-_ Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det virket ihvertfall hos meg ved innstallasjonen. Jeg kopierte følgende filer til disketten: Driverlanguagemap, readme, si3112r, si3112r, si3112r, si3112r.mpd, siisupp.vxd, siwinacc, txtSetup.oem Disse filene har jeg på disketten som jeg innstallerte sata fra i XP Fikk du med deg alle på disketten? Det er ikke sikkert du trenger alle filene som står over Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg åpna min diskett og der ligger disse filene: Si3114r 87kB systemfil Si3114r 4kB infofil Si3114r.mpd 87 kB mpdfil SIISUPP.VXD 21 kB driver for vrtuell enh.. SIWinacc 10 kB systemfil txtsetup.oem 2 kB oemfil Dette forutsatt du har Silicon 3114 Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Lagre bare de filene som begynner på si****.*** det er nok. Skal bare ta noen få 100kb plass på disketten. ca 250 kb Lenke til kommentar
gresh Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Fra S-ATA Guide Hvis de utpakkede filene du har lastet ned er større enn at du kan få lagt de på en diskett, pakker du ut filene på en annen maskin. Fjern readme.txt filer og de driverne du ikke trenger. For XP trenger du ikke drivere for win95, 98, me osv.Du trenger bare .sys, .oem, .inf filene når du skal installere windows xp på en S-ATA disk. Noen drivere har i tillegg en .cat fil, men har du ikke den er det ingen fare. Du kan også åpne TxtSetup.oem fila i Notepad og se hvilke filer som skal være med. Lenke til kommentar
falut Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Nå prøvde jeg med de filene jeg fikk deg eivind04, og da kom det fram "denne disketten inneholder ikke noen relevante systemfiler" visst jeg setter opp SCIS som "first boot device" så skjer det ingenting. og prøver jeg å instalere xp uten å instalere driverene først, så kommer det fram at jeg ikke har noen harddisk.. btw: hvordan finner jeg ut om jeg har Silicone3114 eller ikke? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Nå prøvde jeg med de filene jeg fikk deg eivind04, og da kom det fram "denne disketten inneholder ikke noen relevante systemfiler" visst jeg setter opp SCIS som "first boot device" så skjer det ingenting. og prøver jeg å instalere xp uten å instalere driverene først, så kommer det fram at jeg ikke har noen harddisk.. btw: hvordan finner jeg ut om jeg har Silicone3114 eller ikke? Du har Sil. 3112 http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-...Deluxe&langs=09 Men du skal ha ei mappe med Winxp og txtsetupfila utenfor mappa. Endret 9. august 2004 av mantra17 Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Når du starter maskinen trykk F4, kan du se noen hardisk på raid lista? Du har satt ledningen for sata og strømledning i harddisken? det skal være en rød kabel (sata kabel) og du må ha en spesialkontakt for strøm (overgang) Lenke til kommentar
falut Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Men du skal ha ei mappe med Winxp og txtsetupfila utenfor mappa. sorry, men hva vil det si? Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det med F4 er å se om raid controlleren kan se harddisken, hvis ikke kan det være et problem å finne harddisken din. Hvis filene du fikk av meg ikke virker , se om du kan finne de samme på cd'en Nvidia nforce2 series motherboards , den fikk du med hovedkortet. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Du har Sil. 3112 http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-...Deluxe&langs=09 Si3112r systemfil Si3112r infofil Si3112r.mpd mpdfil SIISUPP.VXD Driver for.... SIWinAcc systemfil txtsetup.oem oemfil Legg de filene som har disse navnene på rota på en diskett, ikke i noen mappe. Det skal være alt du trenger. Lenke til kommentar
falut Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Viktig ! Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at hovedkort med SiI3x12A SATA Controller kan trenge RAID drivere selv om du ikke skal bruke RAID men bare kjøre en eller flere separate SATA disker. Eksempel på ett slikt kort er Asus A7N8X-E Deluxe Hvor finner jeg de raid driverne? Er verdt et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå