Gå til innhold

Hva har mest å si av hardware i spill?-grafikkort

ahumoe

Anbefalte innlegg

Hva har mest å si av hardware i spill, bortsett fra grafikkort selvfølgelig??? Er det ram eller cpu???

Og trenger man noe bedre prosessor enn AMD Athlon Xp 2000+, hvis man har mye ram og greit grafikkort til å spille de nyeste spilla??? :hmm:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det holder bra det. Men jeg ville nok byttet ut CPU'en med en litt kraftigere.

Hva er egentlig den kraftigst prosessoren jeg kan ha på min maskin(uten og oppgradere noe annet)???

Har et ASUS A7V8X hovedkort!!! Tror det er XP 3000+ eller noe! Det står på hovedkortet(broskyren) at det kan ta 2.4 GHz, og Xp 3000+ ligger vel på 2.2 eller noe!!

Lenke til kommentar

kommer helt ann på spillet, noen spill krever haugevis med RAM, mens andre krever heftig grafikk kort, også er det de som trenger en kraftig CPU for å kjøre ordentlig, man kan ikke si at "en god CPU er viktigere enn mye RAM", det blir helt feil!

men XP2000+ can bli litt for lite etter hvert

Lenke til kommentar

Strategispill er vel gjerne glade i en kraftig cpu for alle utregningene AI'en må gjøre. Mens fps generelt sett nyter godt av et kraftig grafikkort, og gjerne mye ram. (Battlefield: Vietnam er ihvertfall svært glad i ram)

Personlig ville jeg ha kjøpt en XP 2500+, eller en XP-M og overklokket den, men hvis du ikke er fortrolig med klokking vil jeg anbefale fra 2800+ til 3000+.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som er "viktigst". Du må ha litt av alt for å få det til å fungere. F.eks må du har nok ram. (jeg vi si minst 512MB på nyere spill), et minimum av harddisk-plass (noen giga ledig) ok hastighet på harddisken (dvs ikke "forhistoriske" disker) minst 16bit stereo lydkort osv osv.

Men så lange man har alle disse grunnleggende sakene på plass så er det CPU og skjermkort som i all hovedsak er viktig for ytelsen i spill. Men når det er sagt så må jeg si at det varierer voldsomt fra spill til spill om hvilken hardware som er flaskehalsen og evt om det er noen flaskehalser i det hele tatt.

Lenke til kommentar

HK'et ditt støtter XP3200+, men RAM'en vil da kjøre asynkront med CPU (= dårligere ytelse), i tillegg til at 3200+ ikke er verdt så mye penger. Så det beste må vel bli en XP3000+, eller kanskje en XP-M2400+ 35W som du klokker høyt ved hjelp av MP (lar FSB'en og minnehastighet stå på 333MHz).

Det grafikkortet kan også bli en brems hvis du kjører på høyere oppløsninger (1280x1024 og oppover) med AA of AF på i nyere spill.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Hva har mest å si av hardware i spill, bortsett fra grafikkort selvfølgelig??? Er det ram eller cpu???

Og trenger man noe bedre prosessor enn AMD Athlon Xp 2000+, hvis man har mye ram og greit grafikkort til å spille de nyeste spilla??? :hmm:

CPU = tror ikke det trengs så veldig, kanskje en 2400 m-xp og klokket som et helvete

GF = hva med et 9800Pro det kortet som gir mest for penga

Du har nok minne. Men hvis du skal kjøpe en 2400m- xp for å klokke ville jeg nok kjøpt raskere minne, men det trengs ikke siden MP er ulåst.

Lenke til kommentar
Fyren spør hva som har mest å si for maskinen hans..

Han sitter jo på et GF4MX-kort da!

Tror nok det er det som er den største flaske halsen i det systemet ja!

hadde tenkt til å kjøpe meg et nytt grafikkort(ati 9800 pro), men lurte bare på om det var noe annet som burde vært bedre!

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...