Gå til innhold

Ny pc til fattig student (8000 kr +-)

Anbefalte innlegg

Har kikket litt innpå komplett. Det er mest aktuelt med Komplett Athlon 400 DDR eller Komplett Athlon nforce 2 (Dual DDR).(De ulike komplette pcene) Dette fordi de er de rimeligste. Ser at man kan konfigurere dem, men jeg har ingen peiling på slikt. Jeg kan ikke bygge pc selv, så det er best for meg å ha en slik som komplett kan bygge for meg(?). Vil helst ha 512 mb ram (kan alltids utvide mer om nødvendig senere). Vil også muligens ha litt bedre skjermkort.

Spørsmålet mitt er da om dette er ok pc'er til litt spilling, mye surfing og litt kontorvirksomhet, eller er de helt hinsidig dårlige?

Endret av AndersBob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på dinside.no og sjekk ut månedens pc-tilbud. Der har de pcer som med 17" lcd-skjerm koster 11 000, men de samme maskinene kan som regel kjøpes uten skjerm for rundt 7000-8000. Finn en du liker, og bestill. (antar du ikke trenger skjerm?)

Lenke til kommentar

Maskinen på Elkjøp har kanonbra spek til den prisen. Du har ikke sjans å få like bra maskin med å bygge selv til 8000 kr Det er en utfordring.

Greit nok hvis en har bygget før, men hvis ikke ser jeg ikke noen grunn til å hive seg på bygging. Hvis noe skjer under bygging så er det ikke lett å begynne å sende deler tilbake, mot å gå til elkjøp butikken. Maskinen er Medion som er anerkjent tysk firma som kun bruker standard merkevarer. Maskinen kan oppgraderes med mer minne eller flere disker etc. Lisense på XP følger med. At Elkjøp suger en ting, det betyr ikke at maskinen er dårlig. Sjekk fakta før ubegrunnet kritikk kastes rundt uten mål og mening. Sjekk spekk på maskinen og fortell hvor du får bedre pris!!!

Lenke til kommentar
Maskinen på Elkjøp har kanonbra spek til den prisen. Du har ikke sjans å få like bra maskin med å bygge selv til 8000 kr Det er en utfordring.

Greit nok hvis en har bygget før, men hvis ikke ser jeg ikke noen grunn til å hive seg på bygging. Hvis noe skjer under bygging så er det ikke lett å begynne å sende deler tilbake, mot å gå til elkjøp butikken. Maskinen er Medion som er anerkjent tysk firma som kun bruker standard merkevarer. Maskinen kan oppgraderes med mer minne eller flere disker etc. Lisense på XP følger med. At Elkjøp suger en ting, det betyr ikke at maskinen er dårlig. Sjekk fakta før ubegrunnet kritikk kastes rundt uten mål og mening. Sjekk spekk på maskinen og fortell hvor du får bedre pris!!!

jo lett ... veldi lett.

Lenke til kommentar
Maskinen er Medion som er anerkjent tysk firma som kun bruker standard merkevarer. Maskinen kan oppgraderes med mer minne eller flere disker etc.

Hvordan kan du si noe sånt? :!: Merkevarer? Neppe, disse ferdigprodusentene setter i det billigste de får tak i, for å selge det som top notch.

Men her er en grei pc i forhold til ytelse/pris:

AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board

750,00

Gigabyte K8NS nForce3 250

895,00

AMD Athlon 64 2800+ BOXED

1 395,00

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5

775,00

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

1 850,00

Western Digital 160GB IDE ATA/100

835,00

NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern

775,00

Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort

150,00

Philips 107T51 17" CRT-skjerm

995,00

Totalt: 8 3420,00

Netshop.no

Du kan nok sende mail til netshop for å få dem til å bygge pcn for deg, koster vel et par hundre kroner ekstra. Men anbefaler å gjøre det selv, du lærer utrolig mye, dessuten så er det moro :thumbup:

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

for 8000.-kr burde du da få litt Pc. helt ok budsjett det.

skal prøve og sette sammen noe bra.

Hovedkort: epox EP-8KDS3J socket 754 919.-kr

CPU : AMD Ahtlon64 3200+ BOXED 1.950.-kr

Harddisk: Seagate 200GB 7200rpm 8mb 1.120.-kr

minne : twinmos Pc3200 512mb p3200 749.-kr

Skjermkort : Sapphire Radeon 9800pro 1850.-kr

Brenner: Nec 2510-A dual layer DVD-brenner 749.-kr (8x)

Kabinett : in-win X710 midi tower 895.-kr

diskettstasjon: sony 137.-kr

------------------------------------------------------------------

Totalt: 8371.-

Det ble visst litt over budsjettet, men du kan jo enten velge en mindre harddisk eller en A64 3000+ istedfor for å komme inn under 8000.-

Lenke til kommentar
PC..

Og der var det sannelig min hatt ikke skjerm med. Glipp fra din side?

svalbard: helt enig!

jaja,da så jeg vel ikke det da. oppsettet ditt så foresten ikke så gæren't ut, men kansje jeg ville bytte ut harddisken du valgte. western er noen av de mest støyende diskene. velg Seagate, god og rolig disk.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...