Gå til innhold

SV vil gi alle barn gratis barnehage!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gratis barnehager er en bra ting og må selvfølgelig finansieres på et vis gjennom skatter og avgifter.

At noe er en bra ting burde vel heller bety at man ikke lar staten ha noe med den å gjøre, ettersom det da ikke tar lang tid før denne bra tingen ikke lenger er en så veldig bra ting. Staten klarer ikke å drive noe som helst like effektivt som private. I dag stjeler mer enn 70% av en gjennomsnittlig nordmanns inntekt, og likevel forfaller skoler og sykehus, barn lærer ikke å lese og skrive, det blir mer og mer irrasjonalitet (blant annet kriminalitet og rusmisbruk), etc. Er det noen som tror at det vil bli bedre av at man øker skattene til 80% eller 90%?

Lenke til kommentar
SV vil også kutte ut karakterene i skolen.

Ja, ingen må jo være bedre enn andre, må vite. Under sosialismen skal alle være like, enten de vil det eller ikke. Ellers bærer det rett i Gulag.

og HVOR er friheten i det?

brorskapet er viktigere... Mens likheten er viktigst...

Se min signatur, med et meget bedre slagord.

Vi er forskjellige. La det være klart. La alle få leve som de vil, på sine premisser, ikke statens.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke barn, PRIVATISER SKOLEN!

Jeg er ikke syk, PRIVATISER SYKEHUSENE!

Jeg har jobb, FJERN SOSIALHJELPEN!

Jeg er ikke narkoman, NEDLEGG ALLE REHABILITERINGSINSTITUSJONER!

Jeg vil ikke se narkomane på gata, KAST DE PÅ SJØEN!

Det er ikke det jeg sier, men brukerfinansiering er ofte bedre enn et høyt skattetrykk.

Jeg bruker privat lege og privat sykehus.

Jeg går på privat skole.

Jeg går til privat tannlege.

I det hele tatt benytter jeg meg av svært få av de statlige tilbudene. La oss skape MANGFOLD! Mangfold får vi ved brukerfinansiering, som gjør at folk lettere velger alternativer.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke barn, PRIVATISER SKOLEN!

Jeg er ikke syk, PRIVATISER SYKEHUSENE!

Jeg har jobb, FJERN SOSIALHJELPEN!

Jeg er ikke narkoman, NEDLEGG ALLE REHABILITERINGSINSTITUSJONER!

Jeg vil ikke se narkomane på gata, KAST DE PÅ SJØEN!

Det er ikke det jeg sier, men brukerfinansiering er ofte bedre enn et høyt skattetrykk.

Jeg går på privat skole.

I det hele tatt benytter jeg meg av svært få av de statlige tilbudene. La oss skape MANGFOLD! Mangfold får vi ved brukerfinansiering, som gjør at folk lettere velger alternativer.

HVORDAN får vi mangfold(Hva du nå enn legger i det ordet) ved såkallt "brukerfinansiering"? Kapitalismen vil forsåvidt av seg selv ta livet av dette mangfoldet ved bl.a. monopolisering. Se på privatisert helsevesen i f.eks. Sverige. Hvilke selskaper er det som driver sykehjem, sykehus osv? Jo, 2-3 gigantiske europeiske selskaper. Snakker om mangfold.

Lenke til kommentar

jeg vil kalle det mangfold. Istedetfor et statlig, byråkratisk selskap som drifter alle sykehjemmene, har vi 2-3 internasjonale i tillegg. Jeg vil nok også tro at Sverige har mange mindre sykehus og sykehjem, som eies av selskap med kun et sykehus/hjem i sin portefølge. Men de hører du ikke om, og det står ingenting om dem i Le Monde, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg går på privat skole.

Du har kanskje råd til dette. Kva skal dei som ikkje har det gjøre? kor skal dei sette barna sine. kor skal dei gå når dei blir syke?

Det skal de bruke de pengene de ellers ville betalt i skatt på :)

Eventuelt er jo forsikringer en generelt god sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...