Gå til innhold

SV vil gi alle barn gratis barnehage!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
There is no such thing as a free lunch, som det heter på nynorsk. Når staten deler ut «gratis» goder, betyr dette bare at disse må stjeles fra noen andre.

Huff, bra du ikke har noen form for politsk makt heh...

Gratis barnehager er en bra ting og må selvfølgelig finansieres på et vis gjennom skatter og avgifter.

Lenke til kommentar
There is no such thing as a free lunch, som det heter på nynorsk. Når staten deler ut «gratis» goder, betyr dette bare at disse må stjeles fra noen andre.

Huff, bra du ikke har noen form for politsk makt heh...

There is no such thing as a free lunch.

Dere sosialiser med eksemparisk verdenssyn og verdensviten burde da være klar over dette enkle faktum?

Lenke til kommentar
There is no such thing as a free lunch.

Dere sosialiser med eksemparisk verdenssyn og verdensviten burde da være klar over dette enkle faktum?

Selvfølgelig er det uttrykket riktig...

For å få gratis barnehager må skattene til alle innbyggere i landet økes med noen kroner. Dette blir billigere til småbarnsfamilier da disse er i mindretall og det blir fordelt utover.

Lenke til kommentar
For å få gratis barnehager må skattene til alle innbyggere i landet økes med noen kroner. Dette blir billigere til småbarnsfamilier da disse er i mindretall og det blir fordelt utover.

Alle, les: De som tjener litt over gjennomsnittet, kast på 20% til på de. :roll:

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. På denne måten vil personer som prioriterer annerledes og kanskje bare får 1 barn eller ingen bli straffet. Hvis SV betaler dette av egen lomme er jeg for det, men da de skal stjele fra andre er dette helt idiotisk politikk.

Men så mener jeg også at folk ikke bør få flere barn enn de klarer å forsørge også...

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Det er dette jeg også sier!

La oss senke skattene og istedetfor øke brukerfinansieringen. La folk betale for det de benytter seg av!

Jeg støtter deg der.

Men det med veien som ble nevt er et dårlig eksempel. Man bruker veien da man sitter på buss eller taxi. Man bruker veien til å gå & sykle på. Med mindre man ikke gjør noe av dette da. Det man kunne ha gjort hadde vært å gjøre slik at kun de som har bil betaler for veiene, og så legge på litt i buss & taxi prisene for å finanisere vei for de som bruker buss eller taxi.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...