[Protus] Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Høres ikke dette bra ut? Har dere tro på dette? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jaja, nå går vel den godtroende sosialistsaueflokken rett på her tenker jeg... men, seriøst. Det høres meget bra ut, men så er det politikere og løfter da. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Og SV vil at alle industriarbeidere som tjener mer enn 310 000 skal betale 75 % i skatt. og alle "kapitalistsvina" synes de vel gjerne skal betale enda mer.. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Sosialistene vil flå oss på alle mulige måter! Øk skattene, øk avgfitene! jjiiihaaaaaa Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Men du kan til gjenngjeld få gratis barnehave Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hehe, det trenger jeg ikke Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 SV er sosialdemokrater og for privatisering. Forsåvidt så er gratis barnehage glittrende og mye bedre enn dagens kontantstøtte. Dog, jeg tviler på at den såkallte "solidaritetsregjeringen" noensinne vil gjennomføre det. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 There is no such thing as a free lunch, som det heter på nynorsk. Når staten deler ut «gratis» goder, betyr dette bare at disse må stjeles fra noen andre. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 There is no such thing as a free lunch, som det heter på nynorsk. Når staten deler ut «gratis» goder, betyr dette bare at disse må stjeles fra noen andre. Huff, bra du ikke har noen form for politsk makt heh... Gratis barnehager er en bra ting og må selvfølgelig finansieres på et vis gjennom skatter og avgifter. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 ' date='09/08/2004 : 16:52'] Høres ikke dette bra ut?Har dere tro på dette? Nei. Jeg liker ikke barnehager. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 There is no such thing as a free lunch, som det heter på nynorsk. Når staten deler ut «gratis» goder, betyr dette bare at disse må stjeles fra noen andre. Huff, bra du ikke har noen form for politsk makt heh... There is no such thing as a free lunch. Dere sosialiser med eksemparisk verdenssyn og verdensviten burde da være klar over dette enkle faktum? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 There is no such thing as a free lunch. Dere sosialiser med eksemparisk verdenssyn og verdensviten burde da være klar over dette enkle faktum? Selvfølgelig er det uttrykket riktig... For å få gratis barnehager må skattene til alle innbyggere i landet økes med noen kroner. Dette blir billigere til småbarnsfamilier da disse er i mindretall og det blir fordelt utover. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 For å få gratis barnehager må skattene til alle innbyggere i landet økes med noen kroner. Dette blir billigere til småbarnsfamilier da disse er i mindretall og det blir fordelt utover. Alle, les: De som tjener litt over gjennomsnittet, kast på 20% til på de. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Dette blir for dumt. På denne måten vil personer som prioriterer annerledes og kanskje bare får 1 barn eller ingen bli straffet. Hvis SV betaler dette av egen lomme er jeg for det, men da de skal stjele fra andre er dette helt idiotisk politikk. Men så mener jeg også at folk ikke bør få flere barn enn de klarer å forsørge også... Endret 9. august 2004 av invictus Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg vil ikke betale for naboens barnehage, så nedenom og hjem med det forslaget for mini del. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg vil ikke betale for naboens barnehage, så nedenom og hjem med det forslaget for mini del. Og jeg, som ikke har bil, vil ikke at pengene mine skal gå til veier. Makan til sløsing. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det er dette jeg også sier! La oss senke skattene og istedetfor øke brukerfinansieringen. La folk betale for det de benytter seg av! Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Det er dette jeg også sier! La oss senke skattene og istedetfor øke brukerfinansieringen. La folk betale for det de benytter seg av! Jeg støtter deg der. Men det med veien som ble nevt er et dårlig eksempel. Man bruker veien da man sitter på buss eller taxi. Man bruker veien til å gå & sykle på. Med mindre man ikke gjør noe av dette da. Det man kunne ha gjort hadde vært å gjøre slik at kun de som har bil betaler for veiene, og så legge på litt i buss & taxi prisene for å finanisere vei for de som bruker buss eller taxi. Endret 9. august 2004 av invictus Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Ok da, dårlig eksempel, men dere skjønner hva jeg mener. Endret 9. august 2004 av Elyas Machera Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Veier og annen infrastruktur må vi selvsagt ha, men veiprisning (helst da automatisk med noe AutoPass-opplegg) vil være å foretrekke dersom vi til gjengjeld får skattene ned. Skjønt, jeg liker ikke avgifter, men avgifter er bedre enn skatter. Vi har alt for mange usosiale skatter i Norge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå