Gå til innhold

Nytt serverkabinett - hvilket?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Er på jakt etter et nytt serverkabinett til min filserver. Den må ha plass til minst 8 harddisker + èn cd-brenner (om noen av harddiskene må monteres i 5,25" gjør ingenting), VELDIG GOD mulighet for luftkjøling/vifter (innebærer at det helst er litt mellomrom mellom harddiskene, slik at dem ikke er klin oppihverandre).

Kabinettet trenger _IKKE_ å være noe fancy, men ser helst at det er lettest mulig å frakte med seg (da jeg skal ha med meg maskinen på visse LAN). Hovedkortet er av typen ASUS A7V 333 (altså helt standard ATX). Når det gjelder strømforsyningen, er det ikke et must at denne følger med kabinettet (da jeg kjøper denne utenom), men OM den er der, må den ikke være mindre enn 350W (helst 400W).

Brukeren som finner det beste, og billigste, kabinettet, får en stjerne i boka av meg :cool:

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mest tro på førstnevnte - men de koster mer, og kommer uten PSU. Har aldri studert Coller master! Cheiftech har god plass (einet plass) til montering av ekstra PSU eller harddisker over eksisterende PSU.

Skal se etter innvendig bilde av C-Master (kanskje det gjør meg klokere)

Lenke til kommentar

Likte forsåvidt at den var støydempet, men siden jeg skal stu maskina vekk i boden/under trappa uansett, er ikke støy et problem. Derimot er luft/kjøling et større problem.

Tror jeg fremdeles går for CM'en, da denne har størst plass, mulighet for to PSU, bra gjennomtenkt kjølemuligheter, samt at den bare koster 400 kroner mer enn NC'en.

...men jeg er fremdeles åpen for nye forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...