jocke Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Heisann, Er på jakt etter et nytt serverkabinett til min filserver. Den må ha plass til minst 8 harddisker + èn cd-brenner (om noen av harddiskene må monteres i 5,25" gjør ingenting), VELDIG GOD mulighet for luftkjøling/vifter (innebærer at det helst er litt mellomrom mellom harddiskene, slik at dem ikke er klin oppihverandre). Kabinettet trenger _IKKE_ å være noe fancy, men ser helst at det er lettest mulig å frakte med seg (da jeg skal ha med meg maskinen på visse LAN). Hovedkortet er av typen ASUS A7V 333 (altså helt standard ATX). Når det gjelder strømforsyningen, er det ikke et must at denne følger med kabinettet (da jeg kjøper denne utenom), men OM den er der, må den ikke være mindre enn 350W (helst 400W). Brukeren som finner det beste, og billigste, kabinettet, får en stjerne i boka av meg Endret 9. august 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 coller master stacker bilig: nei mange vifter: ja mange hardiskplasser: ja psu:nei Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 cheiftech billig : tja 5.25 brønner: 6 3.5 brønner, eksterne: 1 3.5 brønner, interne: 6 strøm: 350watt Lenke til kommentar
AMDXP2500 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 lian li pc-v2000 Brønner, interne 12 stk. 3½" 2795kr + Fortron/Source, 400W, ATX12V, S-ATA 695 kr = 3490kr (fra microplex) Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har mest tro på førstnevnte - men de koster mer, og kommer uten PSU. Har aldri studert Coller master! Cheiftech har god plass (einet plass) til montering av ekstra PSU eller harddisker over eksisterende PSU. Skal se etter innvendig bilde av C-Master (kanskje det gjør meg klokere) Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 ian li pc-v2000 Koster mer. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Tror jeg satser på den første der. Var litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg - samt litt "finere" - men den duger. Nok av vifteplass hvertfall. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=NC2081&toc=3060 Yppelig og stille. Bygde en rå p4 maskin inn i et slikt kabbis sist vinter til en kunde som driver med videoprod. Lett å bygge i, og du kan kjøpe skuffer til alle hd'er slik at du kan ta dem ut fra fronten. Anbefales, litt tungt, men kvalitetskabbis. Endret 9. august 2004 av slowcooler Lenke til kommentar
jocke Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Likte forsåvidt at den var støydempet, men siden jeg skal stu maskina vekk i boden/under trappa uansett, er ikke støy et problem. Derimot er luft/kjøling et større problem. Tror jeg fremdeles går for CM'en, da denne har størst plass, mulighet for to PSU, bra gjennomtenkt kjølemuligheter, samt at den bare koster 400 kroner mer enn NC'en. ...men jeg er fremdeles åpen for nye forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå