Gå til innhold

VGA til DVI adapter/utgang. Trenger hjelp!

AshtraY

Anbefalte innlegg

Hei,

På en litt eldre maskin, med geforce 3 kort på, skal vi ha en LCD skjerm på.

Men der er ingen LCD skjerm utgang på det skjermkortet. Kun vanlig VGA(?) utgang.

Lurer på om det finnst et adapter eller en overgang frå VGA(vanlig utgang- ala CRT) til DVI( LCD skjerm utgang).

Enten blir det å sjekke innom Expert i morgen, Eller kjøpe på ein nettbutikk.

Har då snust litt på netshop sine sider.

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...0=0&g1=16&g2=47

Er det noken av disse varene som er svaret på mitt problem?

Det går greit med andre webshops og.

Og husk:

Vara SKAL vere på lager, Det hasta skjøna dokke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nytter ikke å bruke en overgang ... skjermkortet må støtte DVI! Har det ingen DVI-utgang, trenger du ikke en LCD-skjerm med DVI-tilkobling. Da kan du nøye deg med en relativt billig modell som bare har D-sub (vanlig VGA-tilkobling).

Lenke til kommentar

Ok.

Eg har 2 skjermkort eg kan bruke. Men ingen av dei har "LCD-Utgang" bak på kortet.

Gainward Geforce 3 Ti/500 TV 128 ddr TV-Out

Geforce 2 MX 65 mb (har mindre info her)

Eg har heller ikkje peiling på om dei støttar DVI/LCD skjermar.

--

Er eg nødd til å kjøpe eit billeg skjermkort til ca 500kr som støttar DVI då kanskje?

Eller går det fint med eit adapter ?

Lenke til kommentar

Når du kjøper en lcd skjerm i dag har de med meget få unntak (apple som jeg veit) en vga inngang. De som koster bittelitt mer har også dvi inngang.

VGA inngangen er lik den som du har på din CRT skjerm i dag så du kan godt bruke det skjermkortet du har nå.

Jeg vil annbefale at du kjøper en lcd skjerm med både vga og dvi inngang slik at når du kjøper nytt skjermkort engang kan du bruke dvi ->dvi.

overgangene jeg har sett er fra dvi til analg kontakt.

Fordelen med dvi er at signalene går digitalt hele veien og det kan ha noe å si for fargekvalitet++ på litt store skjermer.

Jeg så ingen forksjell på dvi vs analog på min gamle eizo L365, men dette var en 15" skjerm.

En kompis har en samsung 19" på vanlig kontakt og fungerte helt fint det.

Ps. det følger som oftest alltid med en vga kabel med skjermene, så det slipper du å kjøpe i tillegg.

Lenke til kommentar
Adapteren finnes, men det er mulig det er som atrax sier at skjermkortet må støtte DVI.

Edit: skrivefeil

'DVI -> VGA'-adapter fins ja, men ikke 'VGA -> DVI'.

Men å bruke vanlig VGA-kabel om skjermen din støtter DVI, syns jeg er litt dumt. For bildekvaliteten er mye bedre ved bruk av DVI-kabel. Forskjellen mellom DVI og VGA er hos meg nesten som natt og dag. Ok da, kanskje som skumring og dag i allefall... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...