Gå til innhold

Doom3 - en kopi av Half-life1 ?

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke fått gleden av å spille Doom3. (Håper det blir regn til helgen..)

Men, etter det jeg har hørt om spillet slår det meg at historien er tilnærmet identisk med Half-life1.

Du jobber på en base. Du ankommer på basen en helt normal dag da plutselig det skjer en ulykke. Et eksperiment slår feil og basen blir invadert av aliens/demoner som kommer fra en parallell dimensjon/helvete. Intrengerne omgjør andre arbeidere på basen til zombier som du må slakte ned for å holde deg i live. I din søken etter å avsløre bakgrunnen for ulykken må du ved et par anledninger ta turen innom den paralelle dimensjonen/helvete...

Men når jeg tenker meg om er vel historien fra Half-life 1 kanskje en kopi av Doom1.

Kanskje på tide med litt originalitet i handlingen på slike spill?

edit: typo

Endret av IceCone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje på tide med litt originalitet i handlingen på slike spill?

velvel, kanskje ikke så lett? Tross alt så er det laget spill/filmer om det meste :-)

OT: Synes Doom3 er meget bra, det er mørkt og mange ganger som du må finne fram i, akkurat som i doom1 :-)

Lenke til kommentar
Men, etter det jeg har hørt om spillet slår det meg at historien er tilnærmet identisk med Half-life1.

Det kan jo komme av at den er tilnærmet identisk lik med originale Doom, hvilket altså betyr at det er HL som kopierer Doom-storyen, og ikke omvendt :)

Du jobber på en base. Du ankommer på basen en helt normal dag da plutselig det skjer en ulykke. Et eksperiment slår feil og basen blir invadert av aliens/demoner som kommer fra en parallell dimensjon/helvete. Intrengerne omgjør andre arbeidere på basen til zombier som du må slakte ned for å holde deg i live. I din søken etter å avsløre bakgrunnen for ulykken må du ved et par anledninger ta turen innom den paralelle dimensjonen/helvete...

Men når jeg tenker meg om er vel historien fra Half-life 1 kanskje en kopi av Doom1.

Nemlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...