Gå til innhold

Kommunismen er den perfekte styreform

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan da noen av dere forklare meg hva som er så bra med kommunismen? Ta mottoet: "Yt etter evne og få etter behov" Hva legger dere i det? Det jeg tenker på når eg ser det mottoet er at jeg får kun det jeg har behov for, ikke noe mer. Ikke noe dvd-spiller eller noe slikt. Kom igjen... Overbevis meg at kommunismen er mye bedre enn det vi har idag... Ikke send linker, men ha et kort sammendrag over det som er så supert med kommunismen.

Lenke til kommentar
Kan da noen av dere forklare meg hva som er så bra med kommunismen? Ta mottoet: "Yt etter evne og få etter behov" Hva legger dere i det? Det jeg tenker på når eg ser det mottoet er at jeg får kun det jeg har behov for, ikke noe mer. Ikke noe dvd-spiller eller noe slikt. Kom igjen... Overbevis meg at kommunismen er mye bedre enn det vi har idag... Ikke send linker, men ha et kort sammendrag over det som er så supert med kommunismen.

yt etter evne få etter behov er bare eit ytryk. Det er ikkje viktigt. Selfølgeli kan ein få dvd-spiller. Poenget med Kommunisme er at ein skal skape eit samfunn der alle har dei same foutsetningane for å klare seg. Ingen skal dra fordel av at dei har ein rik far eller liknande. alle skal kunne få seg ein jobb å få nok betalt fra den jobben til å kunne klare seg. Ein har og som mål å holde ein berekraftig utvikling som ikkje øydeleger naturen slik vi ser skjer under kapitalismen.

Lenke til kommentar

yt etter evne få etter behov er bare eit ytryk. Det er ikkje viktigt. Selfølgeli kan ein få dvd-spiller. Poenget med Kommunisme er at ein skal skape eit samfunn der alle har dei same foutsetningane for å klare seg. Ingen skal dra fordel av at dei har ein rik far eller liknande. alle skal kunne få seg ein jobb å få nok betalt fra den jobben til å kunne klare seg. Ein har og som mål å holde ein berekraftig utvikling som ikkje øydeleger naturen slik vi ser skjer under kapitalismen.

Men er du ikke medlem av "Partiet" og kanskje er kristen i tillegg, da er det ikke mye jobb å få for deg..

Jeg har familie som desverre endte opp i gamle DDR, så dette vet jeg alt om..

Men når noen kritisererer "yt etter evne, mota etter behov", da er det plutselig ikke så viktig lenger? Meg bekjent er det en avb grunntankene?..

Lenke til kommentar
Men er du ikke medlem av "Partiet" og kanskje er kristen i tillegg, da er det ikke mye jobb å få for deg..

Jeg har familie som desverre endte opp i gamle DDR, så dette vet jeg alt om..

Men når noen kritisererer "yt etter evne, mota etter behov", da er det plutselig ikke så viktig lenger? Meg bekjent er det en avb grunntankene?..

"yt etter evne få ette behov" er bare eit utyk. det seier egentlig ikkje så mykje om eit kommunistisk samfunn. I eit kommunistisk samfunn er det religions fri het så det har ingen ting å sei om du er kristen eller ikkje. Om ein er medlem av partiet her heller ikkje noko å sei.

DDR var aldri kommunistisk. Det var stalinistisk.

Lenke til kommentar

"Yt etter evne, få etter behov" er en nøyaktig skildring av kommunismen.

Skal vi se litt nærmere, vil det si at de som er flinke skal ofre seg for de mindre flinke. At de som viser iniativ skal straffes, at DVD-spillere ikke skal finnes, da det ikke er like stort behov som for det er for nabo-jentas tannregulering.

Er du flink på jobben, kan du versågod få jobbe kveldsvakt, slik at alle andre kan få større utbytte av deg.

Man blir redusert til et tall i regnskapet. Og har man da hverken parti-medlemskap, eller fagforeningsmedlemskap så får man heller sulte for de som har det.

Etterhvert kommer det restriksjoner, du får ikke lov til å si opp jobben, du får heller ikke lov til å flytte.

Heldigvis kan ikke dette vare for evig, og økonomien vil tilslutt bli så dårlig at det er fare for utryddelse av alle. Et eksempel på dette er Sovjet, hvor planøkonomien hadde feilet. Sovjet var kommunistisk, dette er et faktum.

Kommunismen er den perfekte styreform til å utrydde menneskeheten med!

Lenke til kommentar
"Yt etter evne, få etter behov" er en nøyaktig skildring av kommunismen.

Skal vi se litt nærmere, vil det si at de som er flinke skal ofre seg for de mindre flinke. At de som viser iniativ skal straffes, at DVD-spillere ikke skal finnes, da det ikke er like stort behov som for det er for nabo-jentas tannregulering.

Er du flink på jobben, kan du versågod få jobbe kveldsvakt, slik at alle andre kan få større utbytte av deg.

Man blir redusert til et tall i regnskapet. Og har man da hverken parti-medlemskap, eller fagforeningsmedlemskap så får man heller sulte for de som har det.

Etterhvert kommer det restriksjoner, du får ikke lov til å si opp jobben, du får heller ikke lov til å flytte.

Heldigvis kan ikke dette vare for evig, og økonomien vil tilslutt bli så dårlig at det er fare for utryddelse av alle. Et eksempel på dette er Sovjet, hvor planøkonomien hadde feilet. Sovjet var kommunistisk, dette er et faktum.

Kommunismen er den perfekte styreform til å utrydde menneskeheten med!

Du har like mykje peiling på kommunisme ein flue på vegen. Har du i da heila lest i da kommunistiske mannifest? har du den minste peiling på kva marxsismen går ut på?

Det har per i dag ikkje eksistert ein kommunistisk stat fordi ein kommunistisk stat ikkje kan eksistere. Når ein går over fra sosialisme til kommunisme løyses staten opp. Dermed kan ikkje sovjet ha våre kommunistisk fordi det var ein stat.

Sovjet var Stalinistisk, Diktatorisk, Totalitert. Det har ingen ting med kommunisme å gjøre.

Lenke til kommentar
China var vel da maoistisk og det har ingen likheter med kommunisme?

Hva med Nord Korea, Cuba og Albania da? De er/var vel ikke commier de heller etter din tankemetode?

Nei. ingen av desse landene har våre kommunistiske. Dei har hatt forsøk på sosialisme som har slåt feil

Lenke til kommentar

Hvis du er interessert i å vite det, jeg har lest både Det kommunistiske manifest og kapitalen. Du har delvis rett, kommunismen slik som Marx planla det er umulig å gjennomføre, nettopp fordi det er feil, det fungerer ikke.

Men Lenin prøvde å gjennomføre kommunismen, og alt det jeg nevnte var det Lenin som innførte. Og da kalle Sovjet for stalinistisk blir feil, den var i så måte leninistisk. Når det gjelder at sovjet var totalistisk og et diktatur så er dette uungåelig. Hvis 5000 skulle levd under kommunismen, kunne ikke de 5000 bestemt hvilke behov de andre har. Det er derfor uungåelig med diktatur.

Hvis du sier at Sovjet ikke var kommunistisk, vil jeg si at kommunismen er ummulig å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Kommunismen er ikkje umulig å gjenomføre, men kan vera vanskelig. Uanset så er det ein langvarig proses med sosialisme før ein kan gå over til det ein kan kalle eit kommunistisk samfunn. Ein trenger heile tiden eit aktivt folk som jobber for kommunisme. Mister ein tilknytningen til proletarene har ein tapt.

Lenke til kommentar
dessessop: Hvor stor sjanse er det da for å få suksess, altså innføre kommunismen. Hvor mange land har mislykked? 50? Så man får 1/51 dels sjanse for at kommunismen vil innføres i Norge. Er det noe å satse på?

For å få til Kommunismen må ein ha ein internsajonal revolusjon. Ein må få avsat kapitalismen i fleire land somtidig og på stort sett same tid. Vist ein får det til så har ein komt eit godt styke.

Norge vil ikkje komet langt om det kun var dei som plutselig i morgen skule skjert i gjenom med revolusjon. Ein hadde blit boikotet av Usa, Eu og ein mangen andre land. Og siden Norge på ingen måte er sjølvforsynt med mat hadde ein lett havnet i hungers nød.

Lenke til kommentar

Ja, kommunismen er den perfekte styreform fordi da kan alle være rike og leve lykkelig. Det er ikke noen vits at noen er rike og mange er fattige ! Hadde vi delt likt hadde alle vært rike. Men hvis det blir sånn at hvis vi skal dele likt og det ikke er nok til alle mennesker så blir jo alle fattige, men det skjer nok ikke.

Skulle ønske at det ikke var så mange rike egoistiske mennesker :(

Lenke til kommentar
Ja, kommunismen er den perfekte styreform fordi da kan alle være rike og leve lykkelig. Det er ikke noen vits at noen er rike og mange er fattige ! Hadde vi delt likt hadde alle vært rike. Men hvis det blir sånn at hvis vi skal dele likt og det ikke er nok til alle mennesker så blir jo alle fattige, men det skjer nok ikke.

Skulle ønske at det ikke var så mange rike egoistiske mennesker  :(

Jeg hadde ikke blitt lykkelig å levdt i et slik samfunn. Der alle tjener like mye osv. Jeg vil tjene mer penger enn en som er ufaglært, jeg vil ha råd til å kjøpe meg hva jeg vil uten at noen skal legge seg oppi hva jeg kjøper. Kommunismen fører kun til at flere sitter inne og venter på trygda som naboen betaler til deg. Tror ikke at samfunnsutviklingen vil fortsette under kommunismen, den vil stanse pga at folk rett og slett ikke gidder å gjøre mer enn de må. Kommunismen er er utopi og hva er vitsen i å tro at det vil bli virkelighet. Noen som burde ta seg en virkelighets-sjekk i nærmeste fremtid...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Dessessop

Norge vil ikkje komet langt om det kun var dei som plutselig i morgen skule skjert i gjenom med revolusjon. Ein hadde blit boikotet av Usa, Eu og ein mangen andre land. Og siden Norge på ingen måte er sjølvforsynt med mat hadde ein lett havnet i hungers nød.

mao Norge hadde vært avhengig av at andre land opprettholdt kapitalismen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...