Gå til innhold

Hva kan ha skjedd? Hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Jeg satt på pc da masina plutselig slo seg av. Jeg prøvde å slå den på igjen men

den låste seg etter hvert. Vis jeg går inn i bios leser den ikke hardiskene som den

skal, og noen gang finer den ikke hardiskene en gang! Har prøvd å formatere de men maskina sier bare at den ikke finer noen hardisker, :hmm:

Hva kan ha skjedd med de 2 hardiskene. problemet er på begge.

WesternD 60GB 7200RPM

WesternD 80GB 7200RPM

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har skjedd hos meg også, men jeg husker ikke hva som hendte. Eneste jeg husker er at jeg en gang sendte inn en hdd, men den fant de ingen feil på, men den virket fortsatt ikke. Så sendte jeg inn hovedkortet sammen med disken, men jeg tror ikke de fant noen feil da heller. Uansett, jeg fikk en ny disk, og andre disker har heller ingen problemer med hovedkortet (som har andre problemer jeg ikke tar her ;))

Lenke til kommentar

Ja har forsatt garanti på de. Men Western D villa at jeg skulle download noen diagnostik program fra hjemmesia deres, Men va er vitsen bios finner ikke HD'ene

lite vits å kjøre noe program som "kan" få de til å funke :ermm: Når ingenting

med Hardiskene vil bli funnet, er som de ikke eksiterer.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

kan være at idecontrolleren på hovedkortet har gått fløyta..finner den andre enheter så som cd-drev etc? prøv å bytte diskene fra ide1 til ide2 og se om den finner dem da. sjekk også i bios at ide controlleren er enabla(skrudd på) da du kan skru den av der.

Lenke til kommentar

Beklager for ikke utfylt svar. Ja jeg har prøvd andre Hardisker i maskina og de funker helt bra. Jeg har prøvd skifte mellom IDE1 og IDE2 samme problemet.

Jeg har har satt på kontrollene i Bios forsatt ingen funksjon på hardiskene.

Jeg skal prøvd å kjøre Diagnose programet til Western D i dag. Se om det funker.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...