Gå til innhold

Kondensbeskytter til cpu?

Kjellis

Anbefalte innlegg

Har vannkjøling - og skal få senka temp'n til 10-20C. Men frykter kondens som resultat. Hva kan jeg bruke som beskyttende materiale? (Vil ikke bruke silikon)..og fortell om hvordan dette festes o.l.

Chieftec Dragon 340W

Asus A7M 266 DDR

XP1700+

512mb TwinMos DDR-ram

Seagate Barracuda IV 60 GB

AMD Pro Waterkit 38C idle -> 20'C :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-30 09:36, Borf skrev:

sjanksen for å få kondens med vanleg vann kjøling er vel ikkje så alt for stor, eller..

hvis du har vannet i samme rommet som pc'en vil jeg påstå at det er umulig fordi:

varme cpu -ingen kondens. | kulde (peltier) -kan komme kondens | -varm side av peltier (ingen(!) kondens) | kjøleblokk

det kommer tross alt ingen kondens på kjøleribbene fordi det er metall :wink: :lol:

vannet holder til en hver tid en minstetemp. på lufttemp. Da er det ingen fare for kondens. Hvis du derimot putter peltier i tanken/har radiatoren utendørs hvor det er vesentlig kaldere (sjekk en tabell. søk i forumet) enn inne så risikerer du kondens.

Lenke til kommentar

det kan ikke komme kondens, det KOMMER kondens, jeg har selv et prosjekt der jeg har en radiator i et kjøleskap med 2 120mm papst vifter, dette blir meget kaldt og jeg isolerte hele blokka og hullene i socket'en, men etter et par dager la det en vanndam oppå vannblokka, huffe! :smile:

Må vel isolere litt mer tenker jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...