Kjellis Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Har vannkjøling - og skal få senka temp'n til 10-20C. Men frykter kondens som resultat. Hva kan jeg bruke som beskyttende materiale? (Vil ikke bruke silikon)..og fortell om hvordan dette festes o.l. ************** Chieftec Dragon 340W Asus A7M 266 DDR XP1700+ 512mb TwinMos DDR-ram Seagate Barracuda IV 60 GB AMD Pro Waterkit 38C idle -> 20'C :wink: Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Tror det heter neoprene det du kan bruke. Det er skumgummiliknende greier som du pakker blokka inn i (correct me if i'm wrong). Lenke til kommentar
VRX200 Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Helt riktig, det heter neoprene. Det bør også brukes på rørene til og fra vannblokken. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Så hvit jeg skjønner så ser det ut som skummgummi. Det er vel er ikke "bløtt" stoff som kommert helt inntil printen. Vil det ikke bli kondens mellom denne greia og printen. Lenke til kommentar
KreAture Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Viktigste er at neopren er et ikke ledende gummi-skumm med lukket cellestruktur. dette betyr at luft ikke kan lekke igjennom det over tid. Vanlig skumgummi er som kjent mulig å blåse igjennom, om en med noe motstand. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 sjanksen for å få kondens med vanleg vann kjøling er vel ikkje så alt for stor, eller.. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-04-30 09:36, Borf skrev:sjanksen for å få kondens med vanleg vann kjøling er vel ikkje så alt for stor, eller.. hvis du har vannet i samme rommet som pc'en vil jeg påstå at det er umulig fordi: varme cpu -ingen kondens. | kulde (peltier) -kan komme kondens | -varm side av peltier (ingen(!) kondens) | kjøleblokk det kommer tross alt ingen kondens på kjøleribbene fordi det er metall :wink: vannet holder til en hver tid en minstetemp. på lufttemp. Da er det ingen fare for kondens. Hvis du derimot putter peltier i tanken/har radiatoren utendørs hvor det er vesentlig kaldere (sjekk en tabell. søk i forumet) enn inne så risikerer du kondens. Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 det kan ikke komme kondens, det KOMMER kondens, jeg har selv et prosjekt der jeg har en radiator i et kjøleskap med 2 120mm papst vifter, dette blir meget kaldt og jeg isolerte hele blokka og hullene i socket'en, men etter et par dager la det en vanndam oppå vannblokka, huffe! :smile: Må vel isolere litt mer tenker jeg... Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 det er vel det rørleggere bruker på vannrør tror jeg. fås både i "rør" og plater og er veldig bra :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå