Gå til innhold

AGP Aperture Size


Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel en noe feil informativ forklaring.

 

AAS er mengden minne som systemet deler med et APG grafikkkotet for at den skal kunne ha nok minne til å prosessere teksturer og andre visuele data.

 

Dette betyr dog ikke at man skal dele mest mulig, siden dette i de fleste tilfeller vil hemme ytelsen mer en hva den vil framheve den.

 

AAS er ikke alltid enkelt å sette opp, men det fins to ting som er kan gi en liten peke pinne på hvor man skal legge seg.

 

For mye minnet avsatt til AAS så vil programer som tar i bruk AAS ha mindre systemminne igjen for andre ikke grafiske transaksjoner. Kan til og med gi mindre minnet til bakgrunns applikasjoner, men det har jeg ikke sjekket helt.

 

Om grafikkkortet ikke trenger så mye minnet som er avsatt vil selvfølgelig ikke skjermkortet bruke det heller og system minnet er urørt.

 

Dermed kan man sette AAS forholdvis høyt om man har nok minnet i systemet fra før av og om man ikke har "nok" minne på skjermkortet.

 

Så jeg vil anbefale at du setter AAS til enten 128MB eller 256MB.

Har du 1Gb i system minne, kan du godt sette AAS til 256Mb uten problemer. Med kun 512MB vil jeg anbefale at du setter den til 128MB.

 

Alt dette kommer selvfølgelig an på skjermkortet du har i bruk osv. Så bare prøvd det fram :)

Lenke til kommentar
Hmm, da lærte jeg noe nytt i dag å. Jeg har et R9600xt fireblade, funker det å sette den på 256 da?

Og kortet vil da yte bedre? få mere minne? har 1024mb pc3200 ram twinmos 2*512

Har ingen ting og si, sett den på det den skal være på, står det at kortet er 128 mb , så sett det på 128 mb ! er det 256 så setter du på det !

Lenke til kommentar

uh? AGP aperture bestemmer hvor mye av systeminnet som er

til rådighet for et agp grafikkort. hvor mye AGP aperture

du velger å ha kommer ann på hvor mye systeminne du har

 

eks

 

Doom 3 på høyeste detaljnivå bruker ukomprimerte teksturer

som tar 500mb teksturminne, her er det at AGP aperture kommer

inn. selv om du har et grafikkort med 256mb minne sier det seg selv at skjorta ikker når buksa så da må grafikkortet bruke av systeminnet

og agp aperture bestemmer hvor mye av systeminnet agp kortet

får bruke til teksturer o.l så for å få nok minne så setter man av

256 mb av systeminnet til AGP kortet og vips så har du totalt 512

mb med teksturminne til rådighet til feks Doom3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...