Dulle Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! Ønsker å starte opp med framebuffer i Mandrake 8.1 uten det blå bildet som kommer opp etter noen sekunder. Synes det er enklere å lese meldingene ved oppstart uten dette...Noen som vet? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 det er vel den derre aurora som gjør dette,... skru av aurora i bootup... er du newbie er det like så greit å gå i controllcenteret for mandrake (command : mcc) så bootup eller noe slikt,.. og skru av aurora,... så skal det være gjort Oppdatert : http://aurora.mini.dhs.org/ <- er det denne du mener ,.. - se screenshots [ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-29 13:43 ] Lenke til kommentar
Dulle Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Ja, det var jo ikke verre enn å kjøre "mcc". Takk for svar! Er ikke alltid like kjent i gnome/kde da jeg ofte finner ut ting her litt "på sparket". Det er jo mer artig å jobbe fra konsoll (hvordan konfigurerer man "aurora" herfra?) Ellers er jeg vel ganske "newbie" til tross for at jeg har holdt på med linux i ca. 2 år nå :smile: Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 I mandrake skal det være godt nok i konsole å skrive linuxconfig eller noe slikt,.... så kan du konfigurere boxen via konsolen derfra og blant annet endre bootup service - der aurora er blant en av de.... - ved å fjerne unødige services i oppstarten vil du tjene en god del tid, samt få en meget rask oppstart på maskinen din...., Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå