Gå til innhold

Radeon 9800 pro - hvilken modell?

censor

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter litt research her på forumet er jeg kommet til at Radeon 9800 pro virker som en grei oppgradering i klassen under 2000 kr. (Jeg har lyst til å leke litt med Doom3, så si i fra hvis jeg tar feil allerede her!)

En ting jeg er litt usikker på er hvilken modell jeg bør kjøpe. Jeg har fått med meg at MSI kortet har vært gunstig fordi det i realiteten er en nedskalert XT modell.

Stemmer dette ennå? Er MSI den eneste som leverer kortet med nedjustert XT, eller er dette blitt vanlig produksjonsprosedyre også hos Sapphire og Powercooler?

Jeg har ikke tidligere klokket skjermkort, men det er vel et hensyn jeg bør ta - hvor lett er det å klokke kortene, og er det noen R9800 pro som har bedre nedkjøling i forhold til klokking.

Setter pris på innspill - regner med å kjøpe dette kortet om ikke noe skummelt/interessant skulle dukke opp her :D

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=106...lAction=details

censor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du legger til LITT mer reaserch, så er jeg sikker på at du finner ut ALT! du vil om bortimot samtlige 9800Pro (XT) kort her på forumet da dette er spm som har dukket opp siden kortet så sitt dagslys

Lenke til kommentar

Hvor vrient er det å XT-ere kortet?

Er det bare en patch/flash, eller må jeg skru, slå eller fikse dilldall på kortet? :cry:

Er det en enkel oppskrif noe sted? - har sett litt rundt men de postingene er blitt litt gamle.

Lenke til kommentar
Gå for msi'en du...

Er et XT kort, tar 5 min å gjøre det om til XT

Jeg har det MSI kortet, men har ikke klart å flashe det til XT. Fikk svart skjerm, og måtte flashe tilbake til orginal bios. På den annen side overklokker kortet veldig bra, over XT stock speed faktisk, så jeg ser ikke helt behovet med XT bios. Kjører nå på 470 core og 800 mem (XT = 412/730)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...