Gå til innhold

x800 pro VIVO eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ett x800 pro kort når de kommer i butikken, men jeg vet ikke om jeg skal kjøpe vivo eller ikke. Skal ikke flashe er det da noe poeng i å kjøpe vivo? Eller er det en forskjell i ytelsen som er verdt de pengene(når de ikke er flashet)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlige X800PRO har kun 12 pipelines, fordi 4 er fysisk kuttet. Dermed kan du ikke "skru på" disse 4 siste pipelines. Vanlig har også 2.0 ns latency på RAM'en.

Derfor kan ikke vanlige X800PRO kort flashes til X800XT.

VIVO utgaven av X800PRO har de fire siste pipelines bare disabled fra BIOS, så når du flahser BIOS'en på et VIVO kort er dette for å "skru på" disse 4 ekstra pipelines. Samtidig har VIVO utgaven noe lavere latency på 1.6 ns.

Så det er liten fysisk forskjell på X800PRO VIVOog X800XT i forhold til vanlig X800PRO som fysisk mangle 4 pipelines. Men et flashet X800PRO VIVO kort klarer som oftes ikke de samme frekvensene som et orginalt X800XT kort, men dog 4 ekstra pipelines gjør betydelig forskjell i ytelse.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Vanlige X800PRO har kun 12 pipelines, fordi 4 er fysisk kuttet. Dermed kan du ikke "skru på" disse 4 siste pipelines. Vanlig har også 2.0 ns latency på RAM'en.

Derfor kan ikke vanlige X800PRO kort flashes til X800XT.

VIVO utgaven av X800PRO har de fire siste pipelines bare disabled fra BIOS, så når du flahser BIOS'en på et VIVO kort er dette for å "skru på" disse 4 ekstra pipelines. Samtidig har VIVO utgaven noe lavere latency på 1.6 ns.

Så det er liten fysisk forskjell på X800PRO VIVOog X800XT i forhold til vanlig X800PRO som fysisk mangle 4 pipelines. Men et flashet X800PRO VIVO kort klarer som oftes ikke de samme frekvensene som et orginalt X800XT kort, men dog 4 ekstra pipelines gjør betydelig forskjell i ytelse.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...