Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Domene og E-post alias

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et spørsmål ang. mail osv.

Case: Et firma skal ha 10 e-mail eks: ([email protected], kari@[email protected] osv..)

Disse skal ha egen innboks etc.

Hvis jeg registrerer et nytt domene. Og jeg har ubegrenset bruk av e-post alias. Men en e-post konto. Kan jeg feks bruke e-post alias til 10 brukere i et firma og de har hver sin egen innboks, eller vil disse være samme innboks?

Har sett på tjenestene fra http://www.b-one.net.

Noen som kan hjelpe meg? Håper det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn som du forklarer det ovenfor vil det kun være en epostkonto med eget brukernavn og passord.

Men ikke fortvil av den grunn; dersom dine medarbeidere i firmaet allerede har en epostadresse. La oss da eksempelvis si at dette er [email protected], så kan du få eposten sendt til [email protected] til å ende opp i innboksen til [email protected].

For at alle skal ha et eget brukernavn og passord, for kun arbeidsgreier må du opprette egne kontoer. Alias er mer for folk som har en epost m/brukernavn og passord fra før av, men ikke ønsker å ha to m/brukernavn og passord.. Men kan selvfølgelig brukes i forskjellige sammenhenger. :-)

Enkelte liker aliaser, mens andre (meg inkludert) liker dem ikke spesielt.

For meg er det enklere å ha flere epostadresser, da f.eks. en privat og en på jobb, enn å ha en og samme epostadresse som mottar epost sendt til meg på firma-eposten og den private-eposten jeg har.

Ble du klok på dette? :p

Er ikke spesielt flink til å forklare. :-)

http://searchwebservices.techtarget.com/sD...i211546,00.html <-- Forklaring på ordet "alias". :p

Lenke til kommentar

b-one har vel ubegrenset med e-post konti, så da er det vel ikke noe problem.

har egentlig ikke noe grunnlag for å si dette, men jeg er usikker på om jeg ville valgt b-one som leverandør til et seriøst firma.

forøvrig finnes det en annen løsning på din case slik du presenterer den. Lag de alias du trenger, som da blir sendt til den ene e-post konti du har. Sett opp en lokal e-mail server, som sjekker denne konti og basert på filter med hvem som står som mottaker i TO feltet sender den videre til riktig konto på det lokale nettet (lokale mail server)

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...